استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نمایندگان مجلس و مسئولان اهتمام ویژه‌ای به رفع دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران به عنوان پرچمداران جهاد تبیین، دارند.

غلامعلی حیدری در آیین تجلیل از خبرنگاران چهارمحال و بختیاری که امروز در هتل لاله شهرکرد برگزار شد ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: امسال روز خبرنگار با ماه صفر مصادف شده ماهی که روایتگر اصلی عاشورا و زینب کبری بود.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران ترویج‌کننده معنویت و امید در جامعه هستند و نباید تنها به روز خبرنگار اکتفا کرد، زیرا مقام خبرنگار مقام پیامبری و این قشر انتقال دهنده مطالب جامعه هستند، افزود: در هشت سال دفاع مقدس خبرنگاران در سنگر‌ها و گرمای هوا رشادت رزمندگان را روایت و در شرایط دشوار و در زیر آتش دشمن با امید آفرینی خدمات و کار‌های رزمندگان را منعکس می‌کردند.

حیدری اضافه کرد: خبرنگاران در دفاع مقدس، عملیات‌ها را به جامعه و دنیا مخابره می‌کردند، باید گفت در آن شرایط خاص ایثار لازم بود که خبرنگاران با ایثار خود، در انعکاس اخبار نقش داشتند.

وی گفت: در مدت سه سال فعالیت در مسند استاندار، شاهد بودیم که خبرنگاران همواره در شرایط سخت از جمله برف سنگین، سیل و تنش آبی در استان حضور داشتند و در کنار مردم و در راستای امید، منعکس‌کننده مشکلات و دغدغه‌های مردم بودند، در حقیقت مجاهدت و مخابره شما خبرنگاران بود که حتی رئیس‌جمهور شهید در سفر چین طی تماسی شرایط استان را جویا شد.

حیدری بیان داشت: یکی از رسالت‌های خبرنگاران در شرایطی همچون سیل و ... انعکاس به روز اخبار است که پا به پای خدمتگزاران چه بسا جلوتر روایت‌گر مشکلات و دغدغه‌ها بوده و هستند.


بیشتر بخوانید


وی ضمن تشکر از خبرنگاران که در مقاطع مختلف دغدغه‌مند در کنار مردم خدمات خدمتگزاران استان را منعکس می‌کردند، تصریح کرد: البته نباید تنها به روز خبرنگار بسنده شود و باید دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند در همه ایام از خبرنگاران تشکر کنند.

حیدری بیان کرد: دیگران امکانات و زیرساخت‌های جدی دارند، اما شما خبرنگاران با کمبود امکانات همواره تلاش می‌کنید با انگیزه و توان کمبود امکانات را جبران کنید.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه خبرنگاران از ارکان مهم رسانه به شمار می‌روند، تصریح کرد: شهید رئیسی الگوی صحیح از حکمرانی را ثبت و در تاریخ ماندگار شد، سفر‌های استانی، اردو‌های جهادی، توجه به مناطق محروم، حل ناترازی‌ها در کنار حوادث طبیعی همواره در میان مردم بودند.

حیدری تاکید کرد: خبرنگاران پرچمداران جهاد تبیین هستند، گرچه مشکلات و دغدغه‌هایی وجود دارد که خوشبختانه نمایندگان مجلس و دست‌اندرکاران اهتمام جدی را به رفع دغدغه‌ها و مشکلات شما دارند.

وی به هفته دولت اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه‌های قابل توجهی برای این هفته در نظر گرفته شده که افتتاح و تقدیم مردم خواهند شد و امید است اهتمام جدی در انعکاس اخبار این هفته داشته باشید.

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خبرنگاری عشق است و به انسان متعهد انگیزه می‌دهد، اظهار کرد: خبرنگار گاه در مقام روایت، گاه، نقد، تشویق، یادآوری و فرهنگ‌سازی کار می‌کند و خبرنگاری چالش‌های فراوانی دارد.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد رسانه، ادامه داد: در این راستا، آگهی‌های دولتی و بخش خصوصی در اختیار نشریات قرار می‌گیرد که از ابتدای دولت سیزدهم تا تیرماه سال جاری، قریب به ۸.۲ میلیارد تومان آگهی دولتی به مطبوعات و روزنامه‌های استانی و سراسری پرداخت شده است.

احمدی تصریح کرد: تلاش شده است تا عدالت توزیعی بر طبق قوانین در حوزه آگهی‌ها رعایت شود؛ همچنین برپایی دوره‌های آموزشی و توانمندسازی فعالان رسانه با همکاری دانشگاه علمی کاربردی برگزار شده یا در دست برنامه‌ریزی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: سامانه جامع رسانه‌های کشور e- rasaneh، برای ما مرجعیت دارد و در حال حاضر ۱۸۰ نفر از اهالی رسانه استان در این سامانه عضو هستند که از همین‌جا از همه خبرنگاران و اصحاب رسانه دعوت می‌شود نسبت به ثبت‌نام در این سامانه و به‌روزرسانی مرتب پرونده خبرنگاری خود اهتمام لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار