معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از زائران اربعین حسینی خواست قبل از اعزام، درصورت تکمیل نبودن واکسیناسیون، ضمن مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز بهداشتی واکسن سرخک را تزریق کنند.

دکتر شایسته با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی امسال تعداد موارد ابتلا به سرخک ۱۰ نفر بوده که سال گذشته دراین مدت ۶ مورد ثبت شده، افزود: با توجه به ثبت مواردی از ابتلا به این بیماری در کشور عراق به افراد برای شرکت در مراسم اربعین توصیه می‌شود، قبل از سفر از کامل بودن واکسیناسیون کودکان ۱ تا ۱۵ سال خود اطمینان داشته باشند و خانواده‌هایی که به همراه کودکان ۱ تا ۱۵ سال خود قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند با در دست داشتن کارت واکسیناسیون آنها به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند تا در صورت ناقص بودن واکسیناسیون نسبت به تکمیل واکسیناسیون کودکان اقدام شود.

وی در خصوص افراد بالای ۱۵ سال هم گفت: افراد بالای ۱۵ سال بدون سابقه واکسیناسیون سرخک نیز با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت در سراسر استان، می‌توانند واکسن سرخک را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین گفت: در صورت بروز علائم مشکوک به بیماری سرخک از قبیل تب، سرفه، آبریزش بینی و بثورات جلدی در صورت و بدن زائران در بازگشت به کشور بلافاصله به مراکز خدمات جامع سلامت برای بررسی و جلوگیری از انتشار بیماری مراجعه کنند.

دکتر شایسته از وجود واکسن در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت استان خبرداد و افزود: افراد با مراجعه به این مراکز می‌توانند درصورت کامل نبودن واکسیناسیون، واکسن مورد نظر را دریافت کنند.

برچسب ها: سرخک ، واکسن ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.