فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: امنیت روانی جامعه در دست خبرنگاران بوده و این قشر زحمتکش همواره با قلم شیوا و روان خود نقش مهمی را در این عرصه ایفا می‌کنند.

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین در نشست خبری خود با خبرنگاران استان قزوین که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: خبرنگاران همکار صدیق پلیس هستند و گوش و چشم جامعه خواهند بود تا عملکرد هر دستگاهی به نحو مطلوب به جامعه اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه قلم خبرنگاران در عرصه‌ها و بخش‌های مختلف جامعه مثبت بوده و در این سال‌های گذشته نیز در جریان ماموریت‌های مختلف پلیس نیز توانسته‌اند در پیشبرد اهداف فراجا کمک شایانی بکنند.

سردار ابراهیمی با اشاره به اینکه خبرنگاری یک شغل شرافتمندانه است و این قشر زحمتکش گام در وادی مقدس قلم و روشنگری گذاشته اند تا با تولید و انعکاس اخبار سعی در انجام بهتر وظایف و رسالت خود بکنند، بیان کرد: جامعه خبری و اصحاب رسانه در واقع پرکار و کم توقع هستند و بدون هیچ ادعایی چراغ راهنمای افکار عمومی جامعه نیز محسوب می‌شوند و به طور قطع نیز فعالیت آنان به جامعه هدف خود امید و آگاهی می‌دهد.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، برای همه خبرنگاران آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و سربلند باشند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به بخشی از فعالیت فراجا استان قزوین طی یک سال گذشته، تاکید کرد: در حوزه تصافات و طی سال جاری ۱۰۷ نفر از شهروندان ما در اثر تصادفات درون شهری و برون شهری جان خود را از دست دادند که البته این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: امسال همچنین ۲۴ هزار و ۴۵۹ دستگاه خودرو و سه هزار و ۴۳۱ دستگاه موتورسیکلت در مراکز استان شماره گذاری شدند و این در حالی است که زمان پلاک گذاری برای مراجعه کنندگان حداکثر ۳۰ دقیقه در نظر گرفته شده است.

سردار ابراهیمی ادامه داد: در حوزه دستگیری‌ها نیز امسال ۲ هزار و ۲۵۲ سارق در سطح استان دستگیر شدند که در مجموع و با احتساب متاخران و مظنونین این تعداد به هشت هزار و ۸۱۱ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امسال میزان کشفیات فراجا در حوزه سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته و میزان وقوع سرقت نیز با کاهش ۱۸ درصدی روبرو بود، افزود: این در حالی است که امسال ۳۱۶ هزار شهروند قزوینی با سامانه ۱۱۰ پلیس تماس داشته اند.

فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: در حوزه جرایم سایبری و فضای مجازی امسال افزایش ۳۰ درصدی وقوع جرایم را در سطح استان داشتیم که ۹۶ درصد این موارد شامل کلاهبرداری و نشر اکاذیب بود که از سوی پلیس فتا پیگیری و خاتمه یافت.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه امسال ۳۱۶ پرونده در حوزه پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شد که ۱۹ پرونده در حوزه اخلال در نظام اقتصادی بود، افزود: سه هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال ارزش ریالی این پرونده‌ها اعلام و در همین رابطه ۳۰۴ قاچاقچی دستگیر و ۵۰ خودروی شوتی نیز توقیف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.