مدیرکل مدیریت بحران قزوین از ارائه آموزش‌های امدادی، پناهگیری و خروج اضطراری دانش‌آموزان در ۷۲۰ مدرسه استان خبر داد.

محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران قزوین گفت: آموزش‌ها امدادی، پناهگیری و خروج اضطراری دانش‌آموزان، باعث افزایش سطح آگاهی، مهارت افزایی و توانمندی دانش آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی از جمله زلزله، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی انجام واکنش‌های صحیح و سریع در هنگام وقوع حوادث می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از انجام این آموزش‌ها برای دانش آموزان، تربیت و آموزش آنان برای خدمات مختلف بشردوستانه، عام المنفعه، فراگیری خودامدادی و ارائه خدمات امدادی به سایر افراد جامعه هدف در آینده است.

علیمی با بیان اینکه دانش آموزان حاشیه این آموزش ها، تمرین فعالیت گروهی و بشردوستانه را نیز فرا می‌گیرند، اضافه کرد: کمک‌های اولیه و مهارت‌های هشت گانه پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، اولویت بندی مصدومان در حوادث (تریاژ)، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه، پانسمان و بانداژ، آتل بندی و چادرزنی از جمله موارد دیگری است که به دانش آموزان آموزش داده می‌شود تا در زمان وقوع حوادث و بلایا طبیعی علاوه بر نجات جان خود، به دیگران نیز کمک کنند.

به گفته این مسئول، متاسفانه همچنان مردم و مسوولان ضرورت آموزش‌های امدادی را هنوز به درستی درک نکرده و تصور می‌کنند اتفاقی برایشان رخ نمی‌دهد، اما باید هشدار‌های امدادی را به منظور جلوگیری از بروز مشکلات و حوادث ناگوار جدی بگیرند تا خسارت مالی و جانی در هنگام بروز حوادث کاهش یابد.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین بیان کرد: آموزش‌های امدادی جزو برنامه‌های مهم و زیرساختی مدیریت بحران برای ارتقا سطح آگاهی دانش آموزان صورت گرفته و در برنامه داریم تا در سال تحصیلی جدید نیز این آموزش‌ها افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار