مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: حفاظت از آثار تاریخی استان با همکاری نهاد‌های انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی میسر است.

منصور مهرزاد در دیدار با فرماندهی انتظامی استان کردستان اظهار کرد:کردستان دارای اماکن و ابنیه های تاریخی زیادی است که در نگهداری و حفاظت از آثار میراث استان نیازمند مشارکت همه جانبه دستگاه ها،نهادهای انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی لازم و ضروری است.

وی بیان کرد:نیروی انتظامی همواره همکاری موثر و مستمری در حفاظت از آثار تاریخی این استان در طی سال های اخیر در برخورد جدی با متخلفین داشته است و علاوه بر کشف و ضبط آثار تاریخی ، پرونده های قضایی برای متخلفین نیز تشکیل شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: همکاری و پشتیبانی نیروی انتظامی و پیگیری های یگان حفاظت در راستای مقابه با خرید و فروش اموال اقدامات مجرمانه در قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی استان قابل توجه است.

حفاظت و صیانت آثار تاریخی کردستان با همکاری نهاد‌ها

مهرزاد در پایان این دیدار با تقدیر از همکاری این نهاد و تعامل خوب با یگان حفاظت میراث فرهنگی بیان کرد:حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی کارنامه ارزنده ای داشته است که نتایج تلاش های دستگاهای امنیتی ، اطلاعاتی و انتظامی استان بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.