نایب رئیس هیئت فوتبال کرمان از انحلال تیم فوتبال شهرداری سیرجان، نایب قهرمان فوتبال زنان آسیا، خبر داد.

مرضیه مومنی، نایب رئیس هیئت فوتبال استان کرمان در جمع خبرنگاران از انحلال تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان، نایب قهرمان فوتبال زنان آسیا خبر داد و گفت: این تیم در لیگ برتر فوتبال زنان شرکت نخواهد کرد. 

وی در مورد دلیل انحلال این تیم گفتە است: «فکر می‌کنم دلیل انصراف شهرداری سیرجان از شرکت در لیگ برتر فوتبال این است که براساس قانون شهرداری‌ها آنها فقط باید به ورزش همگانی بپردازند نه ورزش حرفه‌ای و از طرفی هزینه‌های فوتبال هم زیاد است.»

مومنی همچنین دلیل دیگر انحلال این تیم را به قانون شهرداری‌ها مربوط دانست و افزود: شاید به این دلیل که تیم گل گهر سیرجان باید تیم‌داری حرفه‌ای را در بخش زنان شروع کند باعث این اتفاق شده است.

باید اشاره کرد این تیم فصل پیش که تحت مربیگری مریم ایران‌دوست بود تیم سوم لیگ برتر فوتبال زنان ایران و در فصل‌های ٩۴-٩۵ و ١۴٠٠-١٣٩٩ قهرمان فوتبال ایران شد.

همچنین این تیم به عنوان نخستین نماینده ایران در جام باشگاه‌های زنان آسیا ٢٠٢١ انتخاب و نایب قهرمان این رقابت‌ها شد.

اینک با توجه به انحلال این تیم و احتمال تیم‌داری گل‌گهر و مس رفسنجان در فوتبال زنان، سهمیه فوتبال زنان استان کرمان، بیشتر از قبل شده است، اما همچنان کمبود بازیکن دارند.

مرضیه مومنی، در همین راستا گفتە است: «با تیمداری مس رفسنجان کار سخت‌تر شده است، چون به دنبال بازیکنان بومی هستند. کرمان با توجه به داشتن تیم‌های خاتون بم و فوتسال مس رفسنجان برای فوتبال باید بازیکن سازی کند».

انحلال این تیم برتر بە دلیل اختصاص نیافتن بودجە در حالی صورت می‌گیرد کە در ماە‌های گذشتە کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد باشگاه‌های حرفه‌ای ملزم بە داشتن تیم زنان هستند.

بە گفتەی منصور قنبرزاده براساس مصوبە جدید «تیم‌های لیگ برتری امسال حتما باید تیم زنان داشته باشند، یا در لیگ کشوری یا حداقل در لیگ استانی و باید بودجه مشخصی برای آنها در نظر گرفته شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار