۵۳ اصفهانی بر اثر گرمازدگی راهی مراکز درمانی شدند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این گرمازدگی‌ها از روز دوشنبه تاکنون در استان گزارش شده گفت: در این مدت عوامل امدادی در مسیر جاده‌های شهری و روستایی به ۴۵ خودرو با نقص ترکیدگی لاستیک و نقص فنی ناشی از گرما امدادرسانی کردند.


منصور شیشه افزود: عوامل شرکت‌های توزیع برق و آب و فاضلاب هم در این مدت در زمینه اصلاح و بازسازی ۶۱ مورد حادثه بر اثر شدت گرما در شبکه‌های آبرسانی ناشی از ترکیدگی و نشت آب، قطع برق و آتش سوزی در تابلو‌های برق، ترانسفورماتور‌ها وشبکه‌های برق اقدام کردند.


او گفت:  با توجه به تداوم شدت گرما و افزایش دما تا روز یکشنبه هفته آینده براساس پیش بینی هواشناسی، مدیریت بحران استان اصفهان در خصوص اعلام آماده باش به شرکت‌های برق آب و فاصلاب، اورژانس، جمعیت هلال احمر ومراکز بهداشتی درمانی برای ارائه به موقع، خدمات امدادی، فوریتی و کنترل حوادث اطلاعیه صادر کرد.


شیشه فروش افزود: افزایش دمای بی سابقه در تیر و مرداد و کمبود جدی منابع آب منجر به خزان در تابستان با برگریزان در درختان شهر اصفهان و شهر‌های در مسیر زاینده رود و نیز بروز تنش آبی در ۵۰۰۰ هکتار از فضای سبز اصفهان و فضا‌های سبز دانشگاه‌ها و صنایع، پارک ناژوان، کمربند فصای سبز شرق اصفهان پارک جنگلی حبیب آباد راه اندازی شد.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:افزایش دما، خشکی رودخانه زاینده رود، کاهش سطح آب و کیفیت آب چاه‌ها، خشکی قنات‌ها وچشمه‌ها باعث از دست رفتن منابع آبی محلی و بروز تنش آبی در ۱۶ هزار هکتار از باغ‌ها و کمبود آب شرب شد که در حال حاضر در ۳۲ نقطه شهری و ۳۵۶ روستای این استان و ۴۲ نقطه عشایری انتقال آب شرب از طریق تانکر و به طور سیار ارائه می‌شود.


او گفت: ناترازی به وجود آمده در شرایط افزایش دما در تامین منابع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های واقع در طرح آبرسانی اصفهان بزرگ به میزان ۳ متر مکعب و نیز نا ترازی در توان تولید برق در استان بیش از ۱۷۰۰ مگاوات موجب کمبود آب شرب قطعی و کم فشاری در بسیاری از محله‌های شهر اصفهان شده است.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین این ناترازی موجب کمبود آب آشامیدنی در شهر‌های شهرضا، خمینی شهر، اردستان نایین، ورزنه، هرند، فلاورجان، شاهین شهر و برخوار و زیار همچنین نجف آباد و بسیاری از روستا‌های محدوده شد و حتی در شهرستان‌های غرب و جنوب استان چادگان فریدن فریدونشهر، بویین میاندشت، سمیرم و تیران و کرون نیز که در کنار منابع آبی استان هستند نیز بیشتر روستا‌ها سیار آبرسانی می‌شود و آبرسانی به درختان به علت مشکل قطع برق و کمبود منابع آبی با مشکل مواجه است که لازم است وزارت نیرو برای صدور مجوز‌های تامین آب و تسریع در اجرای طرح‌های آب و نیزآبرسانی سیار اقدام جدی کنند


او  گفت:محدویت برق در حال حاضر در بخش‌های کشاورزی اداری صنعتی و شهرک‌های صنعتی در حال اعمال است.


شیشه فروش افزود: در این مدت همچنین ۱۴۳تیم عملیاتی و فنی شرکت‌های برق و ۱۲۰تیم عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب به منظور تامین برق و آب پایدار و کنترل بموقع حوادث احتمالی روی شبکه‌های توزیع، آبرسانی سیار در۳۵۶روستا و ۳۲ شهر فعال و تجهیز شدند.


او گفت: همچنین ۳۲۰ تیم اورژانس شبکه‌های بهداشت ودرمان، راهداری، هلال احمر، پلیس راه و راهور، خدمات شهری و آتش نشانی شهرداری‌ها در زمینه خدمات رسانی امدادی در مسیر جاده‌ها و شهر‌ها و روستا‌ها استقرار یافتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.