سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با کسب مدال طلا ساروی، مدال برنز نعمت زاده و راهیابی اسماعیلی و مهمدی به فینال به پایان رسید.

ورزشکاران کاروان ورزشی ایران در دوازدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس عملکرد درخشانی داشته اند و یک مدال طلا و یک برنز به کسب کردند، همچنین ۲ فرنگی کار کشورمان نیز به فینال راه یافتند.

در جریان دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، محمدهادی ساروی دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک مقابل آرتور الکسانیان کشتی گیر کهنه کار و پرافتخار ارمنستانی و دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیک و ۴ مدال طلا و ۳ نقره جهان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۴ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلای المپیک شد تا نخستین طلایی ایران در المپیک پاریس لقب بگیرد.

مبینا نعمت‌زاده تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم در دیدار رده‌بندی برابر دنیا ابوطالب از عربستان قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر این حریف را شکست داد و مدال برنز را به دست آورد.

او دومین بانوی ایرانی است که موفق به کسب مدال برای کشورمان در المپیک شده است.

در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی سعید اسماعیلی با نتیجه ۱۰ بر ۴ از سد اسلاویک گالستیان از ارمنستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت.  وی در دیدار پایانی با پرویز نصیب اف نایب قهرمان المپیک از اوکراین مبارزه می‌کند.

در وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی علیرضا مهمدی مقابل سد ژان بلنیوک قهرمان جهان و المپیک از اوکراین  به نتیجه ۳ بر ۳ رسید، اما به دلیل کسب امتیاز آخر پیروز شد و راهی فینال شد. او در دیدار پایانی با سمن نوویکوف دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان پیکار می‌کند.

در مرحله یک چهارم نهایی قایقرانی کایاک تک نفره ۱۰۰۰ متر المپیک ۲۰۲۴ پاریس علی آقامیرزایی با ثبت زمان ۳:۳۳:۷۸ در جایگاه سوم قرار گرفت و نتوانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند و بدین ترتیب از دور مسابقات حذف شد.

مرحله یک چهارم نهایی قایقرانی کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد و محمدنبی رضایی با ثبت زمان ۳:۵۲:۴۱ چهارم شد و از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند و در نهایت از دور مسابقات کنار رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار