امین میرزازاده با کسب مدال برنز نخستین مدال کاروان ورزشی ایران را در یازدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب کرد.

در یازدهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، امروز ۴ نماینده ایران در کشتی فرنگی و یک ورزشکار کشورمان در رشته سنگنوردی، رقابت‌شان را برگزار کردند.

در کشتی فرنگی محمدهادی ساروی فرنگی کار کشورمان در وزن ۹۷ کیلوگرم در دور اول با نتیجه ۱۰ بر یک جوزف راو از آمریکا را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر محمد گبر از مصر را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. ساروی چهارشنبه شب در دیدار پایانی برای کسب مدال طلا به مصاف آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان می‌رود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم،  امین میرزازاده امروز در شانس مجدد و برای کسب مدال برنز روی تشک رفت. میرزازاده دیروز در شروع کارش در پاریس، در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ آدام کون از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل میخاین لوپز دارنده ۴ مدال طلای المپیک، ۵ مدال طلا و ۳ مدال نقره جهان کوبا مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت.

میرزازاده در ادامه رقابت‌هایش ظهر امروز در گروه بازنده‌ها، در رقابت اول با نتیجه ۹ بر صفر لی سئونگ چان از کره‌جنوبی را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. نماینده کشورمان امشب برای کسب مدال برنز مقابل صباح شریعتی از آذربایجان قرار گرفت و با پیروزی ۴ بر صفر به مدال برنز دست یافت.

مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در رقابت‌های شانس مجدد بود. او دیروز کارش آغاز کرد و پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر عبدالکریم فرگات از الجزایر را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کنیچیرو فومیتا دارنده مدال‌های نقره المپیک و جهان از ژاپن شد و با توجه به حضور این حریف ژاپنی در دیدار فینال، محسن‌نژاد به گروه بازنده‌ها رفت.

محسن‌نژاد امروز در رقابت‌هایش در گروه بازنده‌ها، ابتدا با نتیجه ۱۰ بر ۱ کوین رودریگوئز دی آرماس از کوبا را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. او امشب در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب ژولامان شارشنبکوف قهرمان جهان از قرقیزستان شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم، در دور نخست با نتیجه ۱ بر ۱ از سد یوسوانیس پنا فلورس از کوبا گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب مالخاز آمویان دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

رضا علیپور دیگر نماینده ایران در روز یادزهم بود. امروز در اولین روز مسابقات سنگ‌نوردی و رشته سرعت، رضا علیپور ابتدا در رکوردگیری به مصاف مایموراتوف از قزاقستان رفت و زمان ۵:۱۸ ثانیه را به خود اختصاص داد. در دومین رقابت، علیپور با زمان ۵:۰۶ ثانیه سریع‌تر از حریف قزاقستانی در مجموع در رده ششم ایستاد.

وی در مرحله حذفی به مصاف حریف نیوزلندی رفت و زمان ۵:۲۶ ثانیه را به خود اختصاص داد و حریفش با ۶ صدم ثانیه رکورد بهتری را ثبت کرد. در نهایت رضا علیپور با وجود شکست مقابل نیوزلند، اما به دلیل رکورد بهتر در میان بازنده‌ها و به عنوان نفر هشتم صعود کرد.

علیپور روز پنجشنبه در مرحله یک‌چهارم‌نهایی به مصاف مایموراتوف از قزاقستان خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار