دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را نقض امنیت و حاکمیت ملی ایران توصیف کرد.

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی طی سخنرانی در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی وزرای امور خارجه این سازمان در جده، نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه و در سخنرانی خود در جمع اعضای شرکت‌کننده در این نشست گفت: «اقداماتی که توسط اشغالگران اسرائیلی علیه مردم فلسطین و همچنین نقض حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین آن ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران بود».

حسین ابراهیم طه همچنین گفت: «این جنایت ننگین بی‌شرمانه را به‌شدت محکوم می‌کنیم؛ اقدامی که در ادامه جنایات جنگی و نسل‌کشی روزانه که توسط اشغالگران اسرائیلی علیه مردم فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری و قدس انجام می‌شود».

او در ادامه سخنرانی خود گفت: «ما تاکید می‌کنیم این نشان‌دهنده پافشاری اسرائیل به‌عنوان نیروی اشغالگر و همچنین بی‌اعتنایی به تمامی موازین، قوانین و تصمیمات بین‌المللی است».

دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی با بیان اینکه «این به منزله تجاوز به حاکمیت و امنیت ملی ایران است»، گفت: «این قادام نقض آشکار اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل است».

او پیش از حضور در این نشست و در دیدار با «علی باقری» سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر جایگاه و نقش مهم ایران به عنوان عضو مؤسس این سازمان، آمادگی کامل برای همکاری دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی با ایران را اعلام کرد.

حسبن ابراهیم طه با تاکید مجدد بر موضع صریح و شفاف سازمان همکاری اسلامی مبنی بر محکومیت جنایات زشت اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه تصریح کرد: «این‌جنایت وحشیانه بر عزم و اراده ما در دفاع از مساله فلسطین تاثیری نمی‌گذارد و ما به تلاش‌های جدی خود در این راستا ادامه می‌دهیم و همه تلاش و ظرفیت سازمان را در این راستا به‌کار خواهیم گرفت».

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار