تعدادی از کودکان مجروح غزه که توانستند از این باریکه خارج شوند، به دوحه رفتند، اما همچنان خاطرات بمباران و نحوه شهادت نزدیکانشان را به یاد دارند.

کودکان نوار غزه که عضوی از بدن خود را در جنگ جاری رژیم صهیونیستی از دست داده‌اند سعی می‌کنند خود را با زندگی جدید در مجتمع الثمامه در دوحه قطر وفق دهند، اما وحشت جنگ از خاطرات آنها پاک نمی‌شود.

براساس گزارش الجزیره، خانه‌های مجتمع الثمامه پر از خانواده‌هایی شدند که از نوار غزه توانسته‌اند خارج شوند، از جمله مریم احمد (۶ ساله) که به همراه عمه‌اش در فوریه گذشته پس از تخریب خانه‌اش در حمله اسرائیل که منجر به شهید شدن والدین و برادر کوچکترش شد، به قطر آمد. مریم در این حمله پای راست خود را نیز از دست داد.

دخترک کوچک با ویلچر خود در راهرو‌های مجتمع الثمامه پرسه می‌زند و در مصاحبه‌اش با الجزیره جزئیات روز اشغال خانه‌اش را به یاد می‌آورد و با لبخندی معصومانه می‌گوید: آنها (والدین و برادرش) خون از دهان و گوششان سرازیر شد و ترکش به سر و پای من اصابت کرد.

فاطمه فرج الله (عمه مریم) نقل می‌کند که ساعت نه صبح خانه خانواده را هدف قرار گرفت و انفجار اتاقی که برادرانش و فرزندانشان در آن بودند را تخریب کرد و خرابی بسیاری به بار آورد.

او می‌افزاید: مریم را به گمان اینکه شهید شده در کنار شهدایی که در حمله اسرائیل به شهادت رسیده بودند قرار دادند، اما ناگهان انگشت مرا گرفت.

مجتمع الثمامه واقع در جنوب پایتخت قطر، محل زندگی افرادی است که به شدت نیاز به پیگیری پزشکی دارند و به دنبال سازگاری با زندگی جدید به دور از جنگ ویرانگری هستند که ۱۰ ماه است ادامه دارد.

برچسب ها: کودکان غزه ، جنگ غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار