نظامیان صهیونیست با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری دستکم ۱۲ فلسطینی را به شهادت رساندند.

رژیم صهیونیستی به طور همزمان که در حال نسل‌کشی فلسطینیان در غزه بوده، بر شدت توحش خود علیه غیرنظامیان در کرانه باختری نیز افزوده است. حضور ۷۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری باعث شده تل‌آویو تدابیر امنیتی را در این منطقه برای جلوگیری از خیزش فلسطینیان تشدید کند.  

به گزارش الجزیره، نظامیان صهیونیست امروز (سه شنبه) با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری یکی از پرتلفات‌ترین روز‌ها از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ را در این منطقه رقم زدند.  

بر این اساس، مقامات بیمارستانی در کرانه باختری اعلام کردند: طی یورش نظامیان صهیونیست به منطقه جنین و تیراندازی به سوی غیرنظامیان، تاکنون شهادت ۵ فلسطینی تایید شده است.  

از طرفی، نظامیان صهیونیست در درگیری با فلسطینیان در شهر عقبه نیز ۴ غیرنظامی را به شهادت رساندند. ۳ فلسطینی نیز در روستای کفرقد در غرب جنین به دست نظامیان صهیونیست شهید شدند.  

اشغالگران قدس با یورش به مناطق مختلف در کرانه باختری همچنین اقدام به دستگیری شمار نامعلومی از فلسطینیان کردند.

جامعه زندانیان فلسطینی، یک گروه حقوق بشری فعال در زمینه اسرا می‌گوید که نظامیان صهیونیست از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون دستکم ۹ هزار و ۹۰۰ غیرنظامی را به دلیل آنچه ارتباط آنها با جنبش حماس خوانده شده، بازداشت کرده‌اند.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار