مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام گفت: ۲۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت و موقت این نهاد همزمان با طرح امداد و نجات اربعین حسینی در محورهای ارتباطی این استان فعالیت خواهند داشت.

حمزه محمدی مقدم روز چهارشنبه در جریان بازدید از پایگاه‌های جمعیت هلال احمر ایلام در مسیرهای منتهی به مرز مهران، اظهار کرد: ۱۷ پایگاه ثابت و ۱۰ پایگاه موقت در محورهای ارتباطی استان به منظور ارائه خدمات امدادی در مسیر تردد زائران اربعین مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی ۳۰۰ نفر در روز از پرسنل، امدادگران و نجاتگران در قالب ۴۰ تیم عملیاتی در پایگاه‌های امدادی و قرارگاه مرزی در مسیر تردد زوار اربعین فعالیت خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام یادآور شد: ۳۸ دستگاه آمبولانس،۲۷ دستگاه خودرو ست نجات سبک و سنگین، سه تیم واکنش سریع، پنج تیم موتوری، ۲ دستگاه خودروی ارتباطات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین برای پشتیبانی و سه تیم عملیاتی توانای خواهران در مرز مهران به صورت شبانه روزی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

محمدی مقدم خاطرنشان کرد: ۲ فروند بالگرد امدادی این جمعیت با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی به مصدومان احتمالی حوادث در ایام اربعین حسینی در استان مستقر و در صورت نیاز و ضرورت اقدام به امدادرسانی می‌کنند.

مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.