رئیس اداره دامپزشکی اسکو از توقیف یک دستگاه خودروی باری حامل ۳۲۰ قطعه طیور از نوع اردک ، مرغ و خروس محلی که به صورت غیرمجاز و از مبادی خارج استان در حال حمل بود خبر داد.

 شکوهی گفت:  خودروی حمل غیرمجاز طیور که از مبدا خارج از استان در حال حرکت بود که ماموران انتظامی شهرستان اسکو آن را توقیف کردند و برابر دستورالعمل سازمان دامپزشکی پس از نمونه‌برداری از طیور موجود تا تعیین تکلیف نهایی به نزدیکترین کشتارگاه منتقل شد.

وی ادامه داد: با توجه به نقش نقل و انتقال بی‌ضابطه طیور بومی در انتشار بیماری‌های واگیر پرندگان و همچنین تاکید سازمان دامپزشکی کشور در جلوگیری از تردد خودرو‌های حامل دام و طیور فاقد مجوز‌های بهداشتی دامپزشکی به عنوان یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها در مزارع پرورش طیور به ویژه طیور صنعتی کنترل تردد این خودرو‌ها در دستور کار فرماندهی انتظامی و ادارات دامپزشکی قرار دارد.

رئیس اداره دامپزشکی اسکو افزود: همه محموله‌های دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی موظف به اخذ گواهی بهداشتی دامپزشکی قبل از حرکت در مبدا می‌باشند و قبل از تخلیه این‌گونه محموله‌ها در مقصد بازدید نماینده اداره دامپزشکی مقصد ضروری است و در غیر این‌صورت محصولات حمل‌شده تاییدیه بهداشتی لازم را نخواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.