سامانه گنبد آهنین در برابر توان پهپادی و بالستیک ایران ضعیف است و رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود در برابر قدرت موشکی ایران به کمک حامیان غربی‌اش نیاز دارد.

رسانه آمریکایی با اشاره به نقاط ضعف سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین در رژیم صهیونیستی، هشدار داد که این سامانه پدافندی اساساً برای مقابله با برخی از سلاح‌های ایران از جمله پهپاد‌ها و موشک‌های بالستیک طراحی نشده و در برابر آنها به‌شدت آسیب‌پذیر است.

در گزارش وال‌استریت ژورنال آمده است: «ایران دارای پهپاد‌ها و موشک‌های بالستیکی است که سامانه گنبد آهنین برای متوقف کردن آنها طراحی نشده است. همچنین حزب‌الله زرادخانه‌ای با ده‌ها هزار خمپاره، راکت و موشک‌های هدایت‌شونده دقیق دارد که می‌تواند دفاع (اسرائیل) را تحت فشار قرار دهد.»

رسانه آمریکایی در این گزارش یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف سامانه‌های پدافندی رژیم اشغالگر را پهپاد‌های ایران و محور مقاومت دانست.

وال‌استریت ژورنال با اشاره به اینکه پهپاد‌ها در ارتفاع پایین پرواز کرده و می‌توانند از رادار‌های سامانه‌های پدافندی اسرائیل پنهان شوند، به حمله پهپادی اخیر ارتش یمن به تل‌آویو اشاره کرد که در آن پس از اصابت پهپاد یمنی به تل‌آویو، یک صهیونیست کشته شد.

وال‌استریت ژورنال برای تأکید مضاعف بر ناتوانی سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در برابر پهپادها، به پهپاد‌های تجسسی حزب‌الله اشاره کرد که در ماه‌های گذشته به‌راحتی در آسمان اراضی اشغالی پرواز کرده و با تصویربرداری از مراکز نظامی حساس رژیم اشغالگر، ضعف این سامانه‌ها را بیش‌ازپیش نمایان کرده‌اند.

سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی برای رهگیری موشک‌های کوتاه‌برد و محافظت از مناطق مسکونی در برابر حملات جنبش مقاومت فلسطین طراحی شده، اما توانایی‌های ایران و حزب‌الله لبنان فراتر از محدودیت‌های این سامانه است.

بر اساس این گزارش، باتوجه‌به نقاط ضعف موجود در سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی، «یک سامانه دیگر با مشارکت آمریکا طراحی شده که نیروی هوایی ایالات متحده، اسرائیل و دیگر دولت‌های منطقه را شامل شده و همچنین از توان راداری کشور‌های همسایه اسرائیل بهره‌مند شده است».

وال‌استریت ژورنال نوشت وظیفه هماهنگی این سامانه‌ها بر عهده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۳:۲۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
قالَ الَّذينَ يَظُنّونَ أَنَّهُم مُلاقُو اللَّهِ كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرينَ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
غرب هم توان نداره ؟؟؟!!!

نه بابا !

اصلا شماهاااااا چیز دیگه ای هستی !

برو
دیگه دلار گرون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
اره شما راست میگن
حرف می زنید اونها حرف
میزنند عمل میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
خوب الحمدالله
پس منتظر چی هستی؟
پس چرا نمیزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
درسته
واسه همینه یه هفته داریم فکر میکنیم
بورس هم که ترکیده
Iran (Islamic Republic of)
م.م
۱۱:۴۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
گنبد آهنین که هیچه ؛غرب هم توان محافظت از صهیونیست جهانی را در قبال مقاومت اسلامی را ندارد.
آخرین اخبار