کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲ روز اخیر هوای گرمی در استان حاکم است و روز گذشته دماها در برخی ایستگاه‌ها از جمله ماهنشان با ۴۴ درجه و در شهر زنجان نیز با ۴۰.۶ درجه رکورد جدیدی در استان به ثبت رسیده است.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: امروز نیز کماکان هوای گرمی در مناطق مختلف استان حاکم خواهد بود و به طور نسبی یک تا ۲ درجه کاهش می یابد که بر همین اساس هشدار رنگ زرد صادر شده همچنان اعتبار دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا هم استانی ها، طی روزهای پیش رو در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند و در ساعات گرم تا حد ممکن فعالیت جسمی به خصوص در فضای باز نداشته باشند و در مصرف برق و آب صرفه جویی کنند.

سلطانی یادآور شد: با توجه به افزایش شدید دما، احتمال آتش سوزی در مراتع و گسترش آن وجود دارد بر همین اساس هم استانی ها از بر افروختن آتش و رها سازی زباله های براق و شیشه‌ای در طبیعت خودداری کنند.

وی گفت: فردا و جمعه به طور نسبی دماها کاهش می یابد و پدیده غالب نیز وزش باد است که اغلب بعداظهر ها در برخی مناطق به حد نسبتا شدید می رسد.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۶ و ۴۱ درجه، ابهر و خرمدره ۲۱ و ۳۹ درجه، آب‌بر ۲۵ و ۳۶ درجه، قیدار ۲۱ و ۳۸ درجه، سلطانیه ۱۶ و ۳۸ درجه و ماهنشان ۲۴ و ۴۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: دمای هوا ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.