مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان گفت: باغ‌های رودبار برای مبارزه با آفت مگس زیتون در این شهرستان سمپاشی می‌شوند.

مهدی عبادت طلب، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: با توجه به اهمیت مبارزه با مگس زیتون در مناطقی که به عنوان کانون آلودگی محسوب می‌شود، عملیات کانون‌کوبی این آفت همگانی انجام می‌شود.

او به تأثیر مثبت سمپاشی باغات زیتون در مناطق کانون آفت اشاره کرد و افزود: این اقدام توسط مدیریت جهاد کشاورزی رودبار با همکاری شورا‌های اسلامی، مردم منطقه، باغداران زیتون، زنبورداران و کارشناسان شبکه مراقبت بخش خصوصی همچنان ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: در باغ‌های سمپاشی شده کنترل آفت به خوبی صورت گرفته و حتی پس از تخم ریزی فرصت ایجاد خسارت پیدا نکرده است، در صورتی که در باغ‌های رها شده و بدون سمپاشی، دالان‌های لاروی آفت در میوه تشکیل شده و آثار خسارت مشهود است.

به گفته عبادت طلب، عملیات کانون‌کوبی با به کارگیری روش کاور اسپری سم دیمتوات به میزان یک در هزار انجام می‌شود.

تداوم مبارزه با آفت مگس زیتون در رودبار

او هرزویل، منجیل، کوشک، کلشتر، نوجو، کامبر، الیزه، گلدیان، خرمبو، فتسم، علی‌آباد پایین (شهرک سپیدرود)، تکلیم، پاچنار، رستم‌آباد و رحمت آباد را به عنوان مناطق کانون آلودگی نام برد و گفت: ۲۰ اکیپ فعال با انواع سمپاش‌های فرغونی، زنبه‌ای و کوله پشتی و ۳ اکیپ خودرویی با ۱۵۰۰ لیتر سم مصرف شده در ۸۰۰ هکتار سطح به مبارزه پرداختند.

تداوم مبارزه با آفت مگس زیتون در رودبار

کشت زیتون در رودبار قدمتی ۹۰۰ ساله دارد، این شهرستان یکی از ۳ قطب نخست تولید زیتون در ایران است و به علت برخورداری از آب و هوای خشک تنها شهرستان تولید کننده زیتون در استان گیلان به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.