مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار پایان بخشیدن به جنگ غزه شد.

توحش رژیم صهیونیستی طی ۱۰ ماه گذشته از باریکه غزه فراتر رفته و اکنون با اقدامات تل‌آویو در ترور فواد شکر، یکی از فرماندهان حزب الله در بیروت و اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش حماس در تهران، محور مقاومت مصمم به پاسخ سخت به دشمن صهیونیست است؛ موضوعی که می‌تواند پیامد‌های مخربی برای تل‌آویو درپی داشته باشد.

به گزارش الجزیره، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) نسبت به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و بروز یک جنگ همه جانبه در این منطقه هشدار داد.  

بر این اساس، بورل در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: ما خواستار پایان جنگ غزه هستیم. این منازعه اکنون خاورمیانه را به آستانه یک جنگ همه جانبه کشانده که ابعاد آن نامعلوم است.  

وی بدون اشاره به مسببان اصلی ادامه جنگ غزه که شامل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سایر مقامات افراطی صهیونیست می‌شود، افزود: تمامی افرادی که مانع از تنش‌زدایی در منطقه هستند باید در این زمینه پاسخگو باشند.  

این مقام اتحادیه اروپا هیچ اشاره‌ای به تشدید تنش‌ها در منطقه به دلیل نسل‌کشی فلسطینیان در غزه و نیز توحش مقامات صهیونیست در ترور در کشور‌های خاورمیانه نکرد.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار