با شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه به دست نظامیان صهیونیست، شمار شهدای اصحاب رسانه در این جنگ به ۱۶۶ تن افزایش یافت.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به منظور جلوگیری از پوشش خبری جنایاتش در این جنگ، به طور گسترده اقدام به هدف قرار دادن تیم‌های خبری و اصحاب رسانه در این باریکه کرده به طوری که صدای نهاد‌های حقوق بشری نیز در این زمینه بلند شده است.  

به گزارش الجزیره، دفتر اطلاع رسانی غزه امروز (سه شنبه) اعلام کرد: طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه یک خبرنگار دیگر نیز در این باریکه به شهادت رسید.  

در این بیانیه، خبرنگار به شهادت رسیده محمد عیسی ابوسعدا معرفی شده که برای چندین رسانه به عنوان خبرنگار و روزنامه نگار مشغول به کار بوده است.  

بدین ترتیب با شهادت این خبرنگار به دست نظامیان صهیونیست، شمار اصحاب رسانه که از زمان آغاز جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند به ۱۶۶ تن افزایش یافت.  

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی غزه آمده است: ما به شدت اقدام شنیع رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن این خبرنگار را محکوم می‌کنیم. ما اسرائیل را مسئول چنین جنایتی علیه اصحاب رسانه می‌دانیم.  

جنگ غزه خونین‌ترین جنگ برای خبرنگاران در تاریخ بشریت به حساب می‌آید؛ به طوری که هیچ جنگی به این اندازه کارکنان محافظت شده از سوی قوانین بین المللی به ویژه اصحاب رسانه را به خاک و خون نکشیده است.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار