معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه فعالیت‌های کمیته سیاسی و کنسولی اربعین را تشریح کرد.

علیرضا بیگدلی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره شرح وظایف این وزارتخانه در ایام اربعین گفت: کمیته سیاسی و کنسولی اربعین که مسئولیتش با وزارت خارجه است چهار ماموریت مشخص را برای خود تعریف کرد که اولین ماموریت همکاری و هماهنگی با نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق است.

وی ادامه داد: ما شش نمایندگی در کربلا، نجف، بغداد، بصره، اربیل و سلیمانیه داریم که همه این‌ها در ایام اربعین به شکل فعالی تلاش می‌کنند.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه اظهار کرد: ماموریت اصلی کمیته سیاسی و کنسولی اربعین، خدمات کنسولی و حمایت‌هایی است که باید از ایرانیان انجام شود. 

بیگدلی بیان کرد: بحث دوم به هماهنگی بین دستگاه‌های داخلی و دستگاه‌های عراقی مربوط می‌شود، چون هر مسئله‌ای در کشورمان بخواهد در رابطه با اربعین انجام شود یکسری هماهنگی‌های اولیه می‌خواهد که ما این کار را انجام دادیم. 

وی افزود: سومین ماموریت ما مربوط به روابط ایران و عراق می‌شود که برای مراقبت و تلاش به منظور ارتقای آن بر سر مسائلی که پیش می‌آید و مواضعی که گرفته می‌شود باید آنها را با هم هماهنگ کنیم و بحث دیگر عبور اتباع کشور‌های دیگر از مسیر جمهوری اسلامی ایران است که با اخذ ویزا به عراق می‌روند و در مراسم اربعین شرکت می‌کنند و برمی‌گردند.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما در سراسر سال تلاش می‌کنیم که برای مراسم اربعین هماهنگی ایجاد کنیم که برای این امر نزدیک به ۱۵۰ نفر از همکاران ما، صد نفرشان در نمایندگی‌ها و پنجاه نفرشان هم در ایام اربعین به آنها اضافه می‌شوند و تعدادی هم در تهران آنها را پشتیبانی می‌کنند که این موارد شرح وظایف و فعالیت‌های ما در وزارت امور خارجه برای مراسم اربعین است.

برچسب ها: اربعین ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار