دبیر ستاد اربعین استان یزد گفت: تا هفتم شهریورماه و بازگشت زائران از کربلا هیچ اتوبوسی به مسابقات فرهنگی و ورزشی و سفر به مشهد اختصاص نمی‌یابد.

 احمد گنجی دبیر ستاد اربعین استان یزد با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی استان گفت: کمبود اتوبوس برای انتقال زائران از مهمترین مشکلات سال گذشته بود که مقرر شد اتوبوس از بخش صنعت و معدن استان تامین شود.

وی افزود: همزمانی مسابقات فرهنگی و همچنین مسافرت شهروندان به مشهد مقدس از دیگر مشکلاتی بود که کار را برای بازگشت زائران سخت می‌کرد، بنابراین تصمیم گرفته شد تا هفتم شهریورماه و بازگشت زائران از کربلا هیچ اتوبوسی به مسابقات فرهنگی و ورزشی و سفر به مشهد اختصاص نیابد.

دبیر ستاد اربعین استان درباره اسکان زائران اظهار داشت: اردوگاه شهید عاصی زاده با مشکلاتی نظیر آب و برق و گاز و آسفالت مواجه بود که این مشکلات برطرف شده و ظرفیت استقرار ۵۰۰ خودرو و پذیرایی از زائران را دارد.

گنجی ادامه داد: صدور مجوز خروج خودرو‌ها هم با کندی صورت می‌گرفت و مقرر شد تا هم شیفت کاری و هم تعداد نیرو‌ها افزایش یابد تا موکب داران سختی زیادی برای دریافت مجوز متحمل نشوند. 

همچنین در این نشست با اشاره به اینکه ۳۰ هزار نفر از استان به وسیله اتوبوس به مرز‌ها عزیمت می‌کنند، از زائران خواسته شده تا حد امکان به صورت کاروانی رفت و برگشت داشته باشند چرا که بازگشت مسافران به صورت انفرادی بسیار سخت خواهد بود.

در زمینه سفر هوایی به عتبات عالیات هم اعلام شد که تاکنون ۱۴ پرواز رفت و برگشت از یزد در نظر گرفته شده که فروش بلیت در روز‌های آینده انجام می‌گیرد.

از سوی دیگر هیچ قطاری از یزد به سوی مرز‌ها حرکت نمی‌کند و ظرفیت قطار‌های استان در ایام اربعین حسینی نیز افزایش نمی‌یابد.

۳۶ موکب در کربلا، چهار موکب در نجف، چهار موکب در مسجد کوفه، چهار موکب در مسیر نجف به کربلا، یک موکب در کاظمین و سه موکب در مرز چذابه به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

همچنین هشت درمانگاه در کربلا، ۲ درمانگاه در نجف و یک درمانگاه در مسیر نجف به کربلا به ارائه خدمات درمانی به زائران می‌پردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار