وزیر راه وشهرسازی گفت: هیچ ملاحظه‌ای برای گران‌فروشی و یا تخلف در بلیت پروازهای اربعین امسال نخواهیم داشت.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران عملیات حج با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی با صنایع مختلف روبرو هستیم بنابراین نگاه کردن به صنعت بسیار متفاوت تر است گفت: در این صنعت یکی از موضوعاتی که دنبال آن بوده ایم توسعه ناوگان هوایی بوده است.

وی افزود: ما به عنوان دولت در موضوع واردات هواپیما مداخله خواهیم کرد اما این شیوه متفاوت است و از تجربه کشورهای مختلف در این حوزه استفاده می کنیم.توسعه ناوگان باید توسط خود شرکت های هواپیمایی انجام شود.

بذرپاش بیان کرد: در صنعتی که ما با کمبود ناوگان و ناترازی در بخش ناوگان هوایی روبرو هستیم امکان آزادسازی وجود ندارد چراکه عرضه و تقاضا در بخش هوایی با یکدیگر هم خوانی ندارد.

وی افزود: ناوگان هوایی ما از فرسودگی رنج می‌برد و باید زمینه را برای توسعه ناوگان فراهم شود و نیاز ناوگانی ما سه برابر ناوگان کنونی است.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه با وجود گرمای بی سابقه در ایران و عربستان انجام عملیات حج بسیار سخت و دشوار است گفت: با کمک خدا و استفاده از ظرفیت ناوگان ایران ایر این عملیات به خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه خدمات را برای رضایتمندی مردم ادامه دهیم گفت: باید در بین مردم این ادراک ایجاد شود که میزان تاخیرات در بخش هوایی کاهش و تعداد ناوگان هوایی افزایش یافته و کیفیت خدمات بهتر شده است.

او گفت: ایمنی اصلی‌ترین موضوع در صنعت هوایی کشور است. ۲۸ شرکت هواپیمایی خارجی با سازمان هواپیمایی قرارداد دارند و در ایران فعال هستند.

وی به تاب آوری در صنعت هوایی اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم های سنگین بخش عمده‌ای از نیازهای هوایی را در داخل تامین کرده ایم و برای تعمیر قطعات پرنده و هواپیما نیاز به اعزام به خارج از کشور نداریم.

بذرپاش به اربعین اشاره کرد و گفت: در سال گذشته پرواز و عملیات  اربعین به خوبی انجام شد، امیدواریم امسال به خوبی انجام شود. ۳۰ درصد از عملیات اربعین از ترمینال سلام انجام شده و از ۲۶ نقطه فرودگاهی پرواز اربعین خواهیم داشت‌.

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: تاکید کرده ام کسی که برای اربعین حسینی بخواهد در بخش بلیت تخلف و یا گران فروشی کند، برخورد جدی صورت گیرد.

وی افزود: امسال برآورد ها  حاکی از آن است که ۱۵ درصد در انجام عملیات اربعین رشد داشته باشیم و مدیریت برای جابه‌جایی ۹ میلیون نفر مسافر انجام شود.

خبرنگار : محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، بلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار