مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور از راه‌اندازی سه هزار و ۶۰۰ پنل خورشیدی پنج کیلوواتی در سراسر کشور در قالب طرح جهاد نور خبر داد.

احسان فرهی گفت: این طرح شروعی برای اجرای طرح‌های بزرگ نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ است و مزیت قابل توجه آن استفاده از انرژی بی‌پایان و رایگان خورشید است که مشکل ناترازی برق در مناطق دورافتاده را برطرف می‌کند.
مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، نداشتن آلودگی و همچنین ۲۰ سال خرید تضمینی برق تولیدی نیروگاه‌ها توسط دولت را از مزایای این طرح ذکر کرد و افزود: این طرح علاوه بر کمک به تامین برق کشور در تولید انرژی پاک در پدافند غیرعامل نیز موثر بوده و برای تولیدکنندگان برق نیز درآمدزایی می‌کند.
او با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد استان‌های کشور از شرایط اقلیمی تولید برق خورشیدی برخوردار هستند، گفت: استان‌های اصفهان و خراسان رضوی در کنار بوشهر از استان‌های برتر تولید برق از پنل‌های خورشیدی هستند.
مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور ادامه داد: استان اردبیل نیز از جمله استان‌های پیشرو و پایلوت آزمایشی جهاد روشنایی است و با اجرای بیش از ۵۵۰ پنل خورشیدی در مناطق کم‌برخوردار از استان‌های ممتاز این پروژه در کشور است.
فرهی با بیان اینکه برای تامین برق از پنل‌های خورشیدی حساب ویژه‌ای در سال ۱۴۰۳ باز شده است، تصریح کرد: خرید تضمینی تولید برق از پنل‌های خورشیدی خانواده‌های کم‌برخوردار سراسر کشور را به درآمد پایدار رسانده و در زمینه تولید برق استان‌ها را خودکفا می‌کند.
او در زمینه نرخ تضمینی خرید برق از خانواده‌ها نیز افزود: خانوار‌ها در سال اول راه‌اندازی از درآمد ۳۰ میلیون ریالی برخوردار می‌شوند که بسته به تولید برق در سال چهارم به بعد این درآمد تا ۷۰ میلیون ریال نیز می‌رسد و انگیزه بالایی برای خانواده‌های کم‌برخوردار برای درآمدزایی ایجاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.