معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ساوه گفت: چهار هزار و ۲۰۰ کلاس اولی از آغاز ثبت نام مدارس تا کنون نام‌نویسی کرده اند.

ابراهیم معصومی با اشاره به اینکه انتظار می رود تعداد دانش آموزان اول ابتدایی ثبت نام شده در این شهرستان تا پنج هزار و ۲۰۰ نفر نیز ادامه داشته باشد افزود: عمده دانش اموزانی که موفق به تکیل ثبت نام خود نشده اند جزء اتباع خارجی هستند.

وی اضافه کرد: عدم دریافت کد یکتای دانش آموزی ویژه اتباع مهمترین دلیل نهایی نشدن نام نویسی آنان در مدارس است که اعطای این کد تنها از طریق ادارات امور اتباع مقدور است و انتظار می رود این کد برای بهره مندی این دانش آموزان و جلوگیری از مشکلات تخصیص کتاب به موقع ایجاد شود.

معصومی افزود: طبق سنوات گذشته ثبت نام دانش اموزان پایه اول در مدارس دولتی رایگان بوده و تنها حق بیمه از آنها اخذ می شود و والدین می توانند دریافت هرگونه هزینه دیگر در مدارس دولتی را به آموزش و پرورش گزارش کنند.

وی همچنین از تخصیص کتاب های پایه اول برای تمام دانش اموزانی که ثبت نام آنها نهایی شده خبر داد و افزود: ثبت نام سایر مقاطع تحصیلی نیاز به حضور دانش آموزان و والدین در مدارس نیست و ثبت نام به صورت پیش فرض در مدارس انجام خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ساوه در خصوص کمبود ۲۵۰ نفری معلم در این شهرستان نیز اظهار کرد: هرچند نیروهای تازه استخدامی در حال طی روند دوره آموزش ضمن خدمت خود برای حضور در مدارس در مهر ماه هستند اما به دلیل بازنشستگی برخی از همکاران این کمبود پابرجا است.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از این تعداد مدارس دولتی است که ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.