سه شنبه‌های هر هفته یک کتاب با موضوع مختلف به مردم چهارمحال و بختیاری معرفی خواهد شد.

این هفته کتابی با عنوان معراج احمد روایت زندگی شهید احمد بنایی بروجنی، اثر زهره شادبهر معرفی شد.

نویسنده کتاب گفت: در این کتاب به زندگی نامه و خاطرات خانواده، دوستان و همرزمان شهید در ۱۲۲ صفحه پرداختم.

زهره شادبهر افزود: همچنین در این کتاب تصاویری از شهید و همرزمانش چاپ شده است.


بیشتر بخوانید


احمد که اولین فرزند خانواده بود در اول آبان سال ۱۳۲۹ در خانواده‌ای مذهبی در بروجن دیده به جهان گشود. او از استعداد وافر برخوردار بود که کارنامه تحصیلی مؤید این امر است. پس از اتمام دوران ابتدایی، از ادامه تحصیل بازماند، اما به دلیل علاقه به درس و کتاب، با چند تن از دوستان خود به مطالعه و کتابخوانی و تلاوت قرآن می‌پرداخت.

در بحبوبه پیروزی انقلاب اسلامی، احمد که جوانی پرشور و حال بود، به فعالیت‌های سیاسی روی آورد و با کمک دوستان مبارزش «کانون اسلامی جوانان بروجن» را ایجاد کردند که جلسات کانون، شب‌های جمعه به طور سیار در منازل اعضا برگزار می‌شد. بعد‌ها این جلسات به مساجد انتقال یافت و باعث ارتباط مبارزان بروجن با انقلابیون در قم و اصفهان برای تهیه عکس، اعلامیه و نوار و انتشار در سطح شهرستان و سازمان‌دهی راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های انقلابی شد.

احمد در سن ۲۳ سالگی ازواج کرد و صاحب سه فرزند شد و تا براندازی رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی صحنه مبارزات سیاسی را ترک نکرد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شهید بنایی به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی خود ادامه داد و در سال ۱۳۵۸ به سپاه پاسداران ملحق شد؛ او یکی بنیانگذاران سپاه شهرستان بروجن بود که به عضویت شورای فرماندهی سپاه شهرستان درآمد و فعالیت‌های زیادی انجام داد. اعزام به منطقه سردشت لردگان برای مبارزه با خوانین، جمع‌آوری اسلحه‌های غیرمجاز، کمک به روستاییان محروم و احداث دو مسجد در منطقه سردشت و برآفتاب لردگان ازجمله فعالیت‌های شهید بنایی بود.

احمد در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ به طور داوطلبانه با فرماندهی گروهی از پاسداران و بسیجیان شهرستان به جبهه شوش اعزام و مسئول محور زعند انتخاب شد. این شهید والامقام کمتر از یک ماه پس از عزیمت به جبهه، ظهر روز ۲۳ مهر ۱۳۶۰، در محور زعند جبهه شوش هنگامی که برای اقامه نماز ظهر آماده می‌شد، بر اثر اصابت ترکش خمپاره بعثیان به فیض شهادت نائل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار