رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: پذیرش دانشجویان این دانشگاه در سه ترم اخیر ۵۳ درصد افزایش پیدا کرد.

غلامرضا آقابابایی اظهار داشت: پذیرش دانشجویان در مقطع کاردانی این دانشگاه از ۱۹ تا ۲۴ شهریورماه و مقطع کارشناسی از ۲۰ تا ۲۶ شهریورماه جاری انجام می‌شود.

وی با اشاره به پذیرش دانشجویان مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در ۵۲ کدرشته‎‌محل، افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده با مبادی بازار کار ۱۱۰ تعهد اشتغال برای دانشجویان مقطع کاردانی در پنج کدرشته‎‌محل و سه مرکز ایجاد شده است.

آقابابایی گفت: تعدادی تعهد اشتغال نیز برای دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه در یک مرکز با ۲ کدرشته‎‌محل پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، در موضوع تعهد اشتغال یک‌سری از مبادی بازار کار تعهد داده‌اند که دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری را به‌عنوان نیروی کار جذب کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی هر سرفصل براساس یک طیف از مشاغل است.

وی گفت: کدرشته‌محل‌ها در دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در سه ترم اخیر ۴۲ درصد کاهش داشته است.

آقابابایی به حضور سه هزار و ۹۱۳ دانشجو در هفت مرکز دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۱۹۹ دانشجو برابر ۵۶ درصد در مقطع کاردانی و یک‌هزار و ۷۱۴ دانشجو برابر ۴۴ در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی تعداد مدرسان دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در ۲ سال اخیر افزود: ۹۱ مدرس جدید هم به‌زودی به این دانشگاه افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری به برگزاری ۲ فراخوان برای پذیرش مدرس در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: سومین مرحله فراخوان پذیرش مدرس ویژه این دانشگاه از ۱۷ شهریورماه جاری آغاز شده است و تا ۶ مهرماه سال‌جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح آباد در دانشگاه علمی کاربردی یادآور شد: امروز یکی از معضل‌های اصلی جامعه به‌ویژه در چهارمحال و بختیاری موضوع دانش‌آموختگان بیکار است.

آقابابایی اظهار داشت: در این راستا خردادماه سال‌جاری یک مصوبه از سوی هیات‌وزیران براش اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان و سایر دانشگاه‌ها صادر و این مهم به دانشگاه علمی کاربردی سپرده شد.

وی با اشاره به فراهم شدن شرایطی برای برگزاری دوره‌‎های آموزشی ویژه گلخانه‌‎ها در چهارمحال و بختیاری از سوی دانشگاه علمی کاربردی استان گفت: با توجه به افزایش سطح گلخانه‌های این استان و اشتغال‌زایی و درآمدزایی ناشی از آن، باید دانش‌آموختگان دانشگاهی را در محیط کار آموزش دهیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بهبود کیفیت آموزش به بهبود درآمدزایی و افزایش مهارت منجر می‌شود.

وی درخصوص نقش دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در ارتقای فرهنگ و هنر استان افزود: این استان سال‌ها مرکز آموزش تخصصی دانشگاهی در حوزه فرهنگ و هنر نداشت تا اینکه مراکز علمی و کاربردی دریژنو فرخ‌شهر در سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد.

آقابابایی تصریح کرد: ۲ دوره آموزشی "تربیت مربی نمایش کودک" و "موسیقی نواحی ایران" از سوی مرکز علمی و کاربردی دریژنو فرخ‌شهر برای کل کشور تدوین شده است.

وی یادآور شد: براساس یک آمارگیری از دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در سه سال اخیر مشخص شد که ۷۴.۵ درصد این دانش‌آموختگان در حوزه‌های مختلف مشغول به‌کار شده‌اند.

آقابابایی اظهار داشت: دانشگاه علمی و کاربردی چهارمحال و بختیاری هم‌اینک ظرفیت پذیرش سه هزار و ۲۱۵ دانشجوی جدید در مقطع کاردانی را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار