مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۲۴ عامل آتش سوزی عمدی در مراتع و جنگل‌های استان شناسایی شدند و برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

حسین میرزایی روز سه شنبه تصریح کرد: برای همه متخلفان پرونده تشکیل و به محاکم قضایی ارجاع داده شده است و به زودی برخورد قاطع، سخت و جدی با افراد خاطی به عمل خواهد آمد.

وی اظهار داشت: با قاطعیت تمام می‌توان اذعان کرد بیش از ۹۵ درصد حریق‌ها توسط عامل انسانی رخ داده که بخشی از آنها سهوی و بخشی عمدی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از مردم تقاضا کرد با توجه به گرمای شدید و طاقت فرسای هوا، وضعیت توپوگرافی و پوشش گیاهی متراکم استان، تحت هیچ شرایطی نه تنها در عرصه‌های جنگلی آتش روشن نکنند بلکه از آتش زدن پس چر مزارع نیز خودداری نمایند.

میرزایی همچنین گفت: امسال ۸۶ فقره آتش سوزی در سطح ۲ هزار و ۹۴۱ هکتار جنگل و مراتع استان گزارش شده که ۲ هزار و ۶۳۰ هکتار از این مقدار، جنگل و مرتع مشجر و مابقی مراتع بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد آتش سوزی‌ها سطحی، مربوط به گیاهان کف و زیراشکوب جنگل هاست یادآور شد: بیشترین سطح آتش سوزی‌ها با ۲ هزار هکتار مربوط به شهرستان چگنی است.

بیشترین جنگل‌های ناحیه زاگرس در لرستان قرار گرفته به نحویکه از مجموع ۶ میلیون هکتار، یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در لرستان وجود دارد و با توجه به وجود ۹۰۰ هزار هکتار مرتع، این سطح از آتش سوزی ها، سینه زاگرس را تنگ و تنفس زمین را سخت کرده است.

سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ هکتار مجموع آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع لرستان بود.

برچسب ها: آتش سوزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار