رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هدف از ترور اسماعیل هنیه را گسترش درگیری غزه و پیچیده کردن مذاکرات صلح عنوان کرد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است که هدف از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، گسترش درگیری غزه و پیچیده کردن مذاکرات صلح بوده است.

عباس در گفتگو با خبرگزاری «ریا» روسیه اعلام کرد که این ترور تلاش‌ها برای حل بحران و خروج نظامیان اشغالگر اسرائیلی از غزه را مختل می‌کند. 

وی این اقدام را محکوم کرد و از اسرائیل خواست تا اقدامات «تهاجمی» خود را متوقف کند و قوانین بین المللی را برای آتش بس و خروج نیرو‌ها از غزه رعایت کند.

عباس گفت: «ما این اقدام را بزدلانه و تحولی خطرناک در سیاست اسرائیل می‌دانیم. شکی نیست که هدف از ترور آقای هنیه طولانی شدن جنگ و گسترش دامنه آن است».

پیشتر، سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر گفته بود پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در تهران، مشخص شد که تا زمانی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بر سر کار باشد، آتش‌بسی در نوار غزه برقرار نخواهد شد. 

اوضاع خاورمیانه در روز‌های اخیر پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در تهران و فواد شکر، یکی از فرماندهان شاخه نظامی حزب الله در بیروت و شهادت آنان به شدت بدتر شده است. 

ایران، حماس و حزب الله، اسرائیل را مسئول این حوادث دانستند و گفتند که آن را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

مقامات اسرائیل در مورد ترور هنیه اظهار نظری نمی‌کنند و  ترور فواد شکر را پاسخی به گلوله باران روستای دروزی مجدل شمس در بلندی‌های جولان عنوان کردند که در آن ۱۲ نفر کشته شدند. این در حالی است که حزب الله هرگونه دخالت در این حادثه را رد می‌کند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
اسرائیل سگ هار آمریکا است
آمریکا جنایتکار خودش عامل اصلی ترور بوده است
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط مسئول مستقیم و کامل جنایت‌های رژیم صهیونیستی جنایتکار است
۱۰:۲۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط مسئول مستقیم و کامل جنایت‌های رژیم صهیونیستی جنایتکار است
آخرین اخبار