سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن وضعیت منطقه خاورمیانه را زیر نظر دارد و افزایش تنش به نفع هیچ طرفی نیست.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که وزارت امور خارجه آمریکا چه اقدامی برای آماده سازی گسترش احتمالی تنش‌ها در خاورمیانه انجام داده است؟ گفت: ما از ۷ اکتبر تاکنون نگران گسترش درگیری در غزه در منطقه بوده ایم. اکنون احتمال گسترش تنش‌ها قوت گرفته است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: ما در وزارت امور خارجه در حال ارتباط با رهبران منطقه‌ای بودیم تا این پیام را منتقل کنیم که تشدید تنش به نفع هیچکس نیست و از کشور‌های منطقه خواسته‌ایم تا از نفوذ دیپلماتیک خود استفاده کنند و برای کاهش تنش اقدام کنند.

او گفت: وزارت دفاع آمریکا اقداماتی در تغییر استقرار نیرو‌ها در منطقه انجام داده است و این اقدامات دفاعی هستند.

میلر ادامه داد: ما نیز خود را برای افزایش تنش آماده کردیم. البته تلاش کردیم تا از گسترش تنش‌ها جلوگیری کنیم. ما یک هشدار سفر برای لبنان صادر کرده‌ایم و از شهروندان آمریکایی خواسته‌ایم به هیچ وجه به این کشور سفر نکنند و در صورتی که در لبنان حضور دارند با هر بلیط هواپیمایی که در دسترس است از این کشور خارج شوند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: بنابراین ما اوضاع را زیر نظر داریم و با توجه به شرایط تصمیم گیری‌های آینده را انجام خواهیم داد.

او گفت: ما از طریق ارتباطات دیپلماتیک که غیر مستقیم به کشور‌های منطقه پیام داده‌ایم تا به ایران بگویند که افزایش تنش به نفع آنها نیست. افزایش تنش به نفع هیچ کشوری نیست.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در عین با تکرار حمایت واشنگتن از تل آویو گفت: ما از اسرائیل دفاع خواهیم کرد بنابراین تصمیم گیری برای حمله بر عهده ایران است. ما نمی‌توانیم آن را رد کنیم، خطر حمله وجود دارد. ما نمی‌خواهیم ایران اقدام بیشتری انجام دهد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار