معاون علمی و فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: این ستاد در حال حاضر ۱۰۰ پرونده پیگیری مطالبات مردمی را در دست بررسی دارد.

محمد حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مقام معظم رهبری قائلند که نصاب امر به معروف و نهی از منکر نباید به حجاب و عفاف تقلیل یابد، لذا این فریضتین تمامی ارکان و عرصه‌های مهم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بی‌تفاوت نبودن مردم در قبال مسائل جاری جامعه برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر موضوعیت دارد، افزود: این ستاد تلاش دارد اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را برای لایه‌های مختلف اجتماع تبیین و آشکار کند که از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۵۰ دوره تخصصی برای اقشار مختلف مردم برگزار و ۱۰۰ مربی امر به معروف و نهی از منکر تربیت شده است. همچنین بالغ بر ۵۰۰ گواهی حضور در این دوره در قالب کارت‌های تذکر لسانی صادر شده است.

حیدری با اشاره به ورود ستاد امر به معروف و نهی از منکر به حوزه مطالبه‌گری و مسائل اجتماعی، گفت: در این راستا، پیگیری مطالبات مردمی تا حصول نتیجه در دستور کار ستاد قرار گرفته است که بر این اساس، پیگیری مطالبات مردم در حوزه مسکن ملی، مطالبات بازنشستگان شرکت مخابرات، پیگیری تخلفات ناظر بر زیرمیزی پزشکان و تشکیل پرونده برای خاطیان، ۳۰ مورد تخلف استفاده از خودروی شخصی توسط مدیران و برخورد قضایی و پیگیری مشکلات کشاورزان روستای بارده و حصول نتیجه از جمله مهم‌ترین پرونده‌های پیگیری شده از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در طی مدت اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: این ستاد در حوزه حجاب و عفاف و خانواده نیز فعالیت‌های گسترده داشته است که حضور در مدارس و رفع شبهات و سؤالات دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی گذشته انجام گرفت که دبیر ستاد استان در بالغ بر ۳۰ مدرسه حضور یافت.


بیشتر بخوانید


حیدری ادامه داد: ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان از دیگر اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در حوزه حجاب و عفاف و خانواده بوده است. از کارشناسان باسابقه در این راستا برای همکاری دعوت به عمل آمده و مشاوره‌های متنوع در موضوعات خانواده، تربیت فرزند و ... به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی با اعلام اینکه سال گذشته بالغ بر هزار و ۲۰۰ نفر از استان در دوره‌های پایه و آفلاین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شرکت کردند، افزود: گواهی‌نامه برای تمامی این افراد صادر شد.

حیدری به شکل‌گیری مجموعه استعداد برتر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تسهیل‌گری برای شکوفایی استعداد‌های جوانان، بیان کرد: دوره‌های رایگان خبرنگاری، مطالبه‌گری، سواد رسانه، دوره‌های ورزشی و ... برای علاقه‌مندان برگزار شده است که همچنان این دوره‌ها ادامه دارد.

وی به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره و تصریح کرد: در این راستا حمایت همه‌جانبه از این اشخاص حقیقی و حقوقی جزو تکالیف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که چنانچه مشکلی برایشان ایجاد شود ستاد از آنان حمایت خواهد کرد. بر این اساس، شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری استان تشکیل شده است و فردی که امر به معروف و نهی از منکر صحیحی در چارچوب قوانین اسلامی داشته و دچار مشکلی شده، بر طبق قانون مورد حمایت گسترده قضایی قرار می‌گیرد.

حیدری با اشاره به اینکه تا کنون ۳۰ مدیرکل برای پیگیری مطالبات مردمی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر دعوت شدند، تصریح کرد: در جلسات با این مدیران، مسائل و مشکلات به‌صورت مستقیم از آنان مطالبه می‌شود. بسیاری از نهاد‌ها به‌ویژه شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد‌های فرهنگی در راستای امر به معروف و نهی از منکر رسالت بزرگی بر دوش دارند.

معاون علمی و فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مجازی «گام» یا گشت ارشاد مسئولان به نشانی gamchb.ir، گفت: مردم می‌توانند با ثبت‌‎ مطالبات خود در سامانه به‌صورت ناشناس یا با ثبت اطلاعات، با مسئولان استانی در ارتباط باشند و از آنها پاسخ گزارش‌های خود را مطالبه کنند.

وی ادامه داد: در سطح استان بالغ بر ۱۰۰ تابلوی تبیینی و آگاهی‌بخشی برای احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نصب شده است و برنامه‌ریزی برای نصب تابلو‌ها در شهر‌های مختلف انجام شده که بناست برای هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، یک تابلو نصب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار