با توجه به اینکه چاپخانه‌های وزارتخانه به روز و بر اساس ثبت سفارش عمل می‌کنند، والدین برای جلوگیری از بروز مشکل نسبت به ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی دانش آموزان اقدام کنند.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در سال‌های گذشته امتحانات نوبت دوم برای دانش آموزانی که در نوبت اول موفق به پاس کردن نشدند در شهریور برگزار می‌شد، اما امسال بر اساس تصمیم وزارتخانه از امروز ۱۵ مرداد این امتحانات در پایه دوازدهم شروع شده و به صورت کشوری است که در سطح استان ۱۳ حوزه برای برگزاری این امتحانات داریم. 

او افزود: برای برگزاری این امتحانات در پایه دهم و یازدهم طبق برنامه‌ای که مدیران دارند به صورت داخلی در مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به بحث ثبت نام کتب درسی اشاره و بیان کرد: چاپخانه‌های وزارتخانه به روز و بر اساس ثبت سفارش‌ها کتاب‌ها را چاپ می‌کنند بنابراین از والدین و دانش آموزان می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های خود اقدام کنند تا آن را با قیمت دولتی خریداری کرده و بعداً به مشکلی برای تامین کتاب بر نخورد. 

او عنوان کرد: تاکنون بیش از ۲۵ محموله کتب درسی دریافت کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۱۰ محموله دیگر وارد استان شود. 

موسوی نژاد تصریح کرد: تاکنون ۷۹ درصد دانش آموزان ثبت نام کتب درسی خود را انجام دادند؛ بیشترین نگرانی را برای پایه‌های اول، هفتم و دهم داریم و همچنین منتظریم که نتایج آزمون سمپاد برای متوسطه دوم هم اعلام شود تا رشته‌هایی که دانش آموز می‌تواند آن تحصیل کند مشخص شود. 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در مورد تعیین شهریه مدارس غیرانتفاعی نیز سامانه محاسبه شهری متمرکز وجود دارد که موسس تمام امکانات مدرسه را در این سامانه وارد کرده و بر اساس آن محاسبه قیمت می‌شود که البته در استان شهریه‌های این مدارس بر اساس حداقل‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.