مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: عرضه، خرید، فروش و نگهداری چوب، ذغال و هیزم حاصل از درختان جنگلی به طور مطلق ممنوع است و با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود.

اصغراحمدی اظهار داشت: برابر ماده ۲۵ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاحیه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، عرضه، خرید، فروش و نگهداری چوب، ذغال و هیزم حاصل از درختان جنگلی به طور مطلق ممنوع است و با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود بنابراین مغازه‌داران از فروش آن به صورت جدی خودداری کنند.

وی افزود: تا پیش از این در ماده ۴۸ قانون قاچاق کالا و ارز تصریح شده حمل غیر مجاز و بدون پروانه جرم است که این به عنوان یک خلع قانونی موجب سو استفاده برخی از افراد می‌شد و براین اساس فروش، نگه‌داری و توزیع محصولات جنگلی را به عنوان عمل مجرمانه تلقی نکنند.

احمدی اضافه کرد:، اما این مشکل در ماده ۲۵ مکرر اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای عرضه، خرید، فروش و نگه‌داری چوب، ذغال و هیزم جرم انگاری شده و برای مرتکبان این عمل مجازات تعیین شده است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: انتظار می‌رود افرادی که در این خصوص فعالیت می‌کنند دست از این کار بکشند چرا که با برخورد ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری روبرو می‌شوند.

احمدی بیان داشت: از اول سال تاکنون نیرو‌های یگان حفاظت این اداره کل ۹ هزار و ۱۷۷ کیلوگرم کشفیات داشته است.

وی تصریح کرد: از این میزان کشفیات چهار هزار و۵۹۰ کیلوگرم چوب، ۴۰۸ کیلوگرم ذغال و چهار هزار و ۱۷۹ کیلوگرم محصولات فرعی شامل موسیر، کرفس و سایر موارد دیگر کشف شده است.

احمدی ادامه داد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار