رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: حقوق بشر به بازیچه‌ای در دست استعمارگران تبدیل شده و با استاندارد‌های دوگانه استفاده خود را از حقوق بشر می‌برند.

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نشست بین‌المللی مبانی حقوق بشر اسلامی و غربی از اندیشه تا عمل با تاکید بر وقایع و جنگ رژیم صهیونیستی در غزه که در این مرکز برگزار شد، گفت: به اسلام که نگاه می‌کنید، اسلام بیشترین توجه به مبانی انسانی را دارد و از قبل از تولد به کرامت انسان احترام می‌گذارد، لذا احترام به انسان در منظومه اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی اظهار کرد: بحث‌هایی مثل کرامت انسانی، حق تعیین سرنوشت و حق مشارکت زنان اصل منع تبعیض، قرن‌ها قبل از اینکه حقوق بشری امروز شکل بگیرد در اسلام وجود داشته است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: ریشه اصلی حقوق بشر ریشه در ادیان الهی دارد. یک تفاوت‌ها ماهوی بین حقوق بشر اسلامی با غربی وجود دارد، چون حقوق بشر غربی به سرشت الهی انسان توجه ندارد و فقط بر انسان تمرکز دارد و توجهی ندارد انسان میتواند به کمال و شایستگی برسد و بر لذت جویی و خویشتن مالکی توجه دارد و به روابط انسان با خدا کمتر توجه دارد.

وی ادامه داد: خیلی نمی‌خواهیم بر نقاط اختلافی تاکید کنیم. از زمانی که اعلامیه حقوق بشر صادر شده التزام عملی به آنچه می‌گویند ندارند، اما بیایند آن چیز‌هایی را که می‌گویند پیاده کنند و حقوق بشر به بازیچه‌ای در دست استعمارگران تبدیل شده و با استاندارد‌های دوگانه استفاده خود را از حقوق بشر می‌برند.

نگاهداری اظهار کرد: باید پرسید انسان در آمریکا و غزه به یک چشم دیده می‌شود؟ آنها کاملا نگاه تبعیص‌آمیز دارند و برای کشتار ده‌ها هزار نفر در غزه در کنگره آمریکا کف می‌زنند، یعنی دم خروس آن قدر از زیر لحاف بیرون زده که باید لحاف را عوض کرد و لحاف حقوق بشر برای ما منبع خنده است.

وی گفت: کشور‌های اسلامی باید عزم جدی و وحدت عملی داشته باشند و اتحاد شکل بگیرد. دین اسلام برای همه انسان‌ها حق حیات را قائل است.

برچسب ها: مجلس ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار