کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: صبح امروز شهداد با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین صبح را در کشور داشت. 

امین دریافر با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با تاکید بر هشدار هواشناسی از امروز و طی هفته آینده با وزش باد نسبتا شدید با انتقال ریزگرد از استان‌های همجوار خیزش گردوخاک و افزایش غلظت غبار کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان بویژه برای شمال غربی نیمه جنوبی و نوار شرقی پیش بینی می‌شود.


 وی افزود:همچنین طی این مدت با تقویت فعالیت مونسون در جنوب شرق کشور رخداد رگبار باران و رعد وبرق در مناطق جنوبی، جنوب غربی و مرکزی استان متحمل است و با توجه به نوع بارش‌ها جاری شدن روان آب و اختلال در برخی این مناطق دور از انتظار نیست.

دریافر گفت: همچنان برای روز‌های آینده تداوم هوای گرم پیش بینی می‌شود. افزایش دما را در سطح استان داریم؛ و با توجه به کاهش کیفیت هوا و تداوم هوای گرم خطر گرمازدگی هست لذا قبل از تردد در جاده‌ها از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند و بیماران قلبی، ریوی و کودکان از فعالیت سنگین در فضای باز خودداری کنند.

 کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: شهداد طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۸ و نیم درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لا له زار با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

دریافر حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی گفت: صبح امروز شهداد با دمای ۳۶درجه سانتیگراد برای پانزدهمین روز متوالی گرم‌ترین صبح را در کشور داشته و همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شهداد با دمای ۴۸ ونیم درجه سانتیگراد بالاترین دمای ثبتی را در کشور داشته است.

برچسب ها: شهداد ، گرمترین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار