معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار بجستان گفت: میزان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و توسعه متوازن این شهرستان در سالجاری با ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۸۲۰ میلیارد ریال رسید.

حمید عدالتی گفت:‌ از این میزان ۷۰۰ میلیارد ریال را اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبارات توسعه متوازن (اعتبارات در اختیار نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی)‌ شامل می شود.

وی ادامه داد: این اعتبارات در ۱۹ سرفصل و ۷۱ طرح تعریف شده در حوزه آب و راه است که بیشترین سهم از اعتبارات سالجاری شهرستان بجستان را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار بجستان با اشاره به اینکه تکمیل طرحهای نیمه تمام بخشهای مختلف در اولویت بعدی اختصاص اعتبارات این شهرستان در سالجاری قرار دارد،‌ تصریح کرد: برخی از طرحهای مهم این شهرستان با گذشت چند سال هنوز به بهره برداری نرسیده که از جمله آن می توان به تکمیل استخر شنای بجستان اشاره کرد که با گذشت ۱۳ سال هنوز از آغاز احداث آن به دلیل کمبود اعتبار معطل مانده و امسال برای تکمیل طرح فوق ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی تکمیل طرحهای نیمه تمام شامل سالن چند منظوره شهرداری بجستان، اجرای طرح های هادی، تکمیل کتابخانه روستاهای فخرآباد، زین آباد، مرندیز و جزین بجستان را سایر اولویت های اختصاص اعتبارات سالجاری این شهرستان دانست.

معاون فرماندار بجستان گفت:‌ در زمینه رفع مشکل تامین آب بجستان علاوه بر تخصیص اعتبارات ملی مصوب سفر استانی رییس جمهور شهید و دولت سیزدهم برای تکمیل مخزن سه هزار متر مکعبی، ایستگاه پمپاژ شماره سه و پروژه آب شیرین کن از اعتبارات تملک دارایی این شهرستان در سالجاری برای تعویض شیرفلکه های شبکه توزیع آب شهر بجستان ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که در زمان بحران و پیک مصرف مشکلات مدیریت فشار آب در شبکه توزیع شهر حل شود.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.