همزمان با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، اولین بانک شیر مادر در بیمارستان کمالی به همت مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان البرز با حضور جمعی از مسئولان و خیرین افتتاح شد.

مریم هاشم نژاد، رئیس بیمارستان کمالی گفت: سیزدهمین بانک شیر مادر در کشور در بیمارستان کمالی به همت خیرین راه اندازی شد تا زندگی بخش نوزادان به ویژه نوزادان نارسی که به هر دلیل از شیر مادر محروم هستند، باشد. 
وی ادامه داد: این بانک به جمع آوری و آماده سازی شیر مادر در فرایند‌های بهداشتی از سراسر استان اقدام می‌کند تا پس از پاستوریزه کردن تغذیه نوزادان محروم از شیر مادر به ویژه نوزادان نارس باشد. 
هاشمی نژاد با بیان اینکه سالانه ۱۱ هزار زایمان و تولد در بیمارستان کمالی انجام می‌شود گفت: تعداد نوزادانی که زودتر به دنیا می‌آیند و نارس هستند قابل توجه بوده و راه اندازی این بانک کمک می‌کند جان این نوزادان که تغذیه شیر مادر برای آنان ضروری و حیاتی است، نجات یابد. 
 
 علیرضا جشنی مطلق، متخصص نوزادان و رییس بانک شیر استان البرز نیز گفت: بیمارستان کمالی به عنوان مرکز دوستدار مادر و کودک و با توجه به اهمیت و ضرورت تغذیه نوزادان با شیر مادر، در راه اندازی بانک شیر در استان پیشقدم بود و این اقدام که در بسیاری از کشور‌های جهان عامل مهم در کاهش و پیشگیری از مرگ و میر نوزادان به حساب می‌آید، در استان رقم خورد. 
وی گفت: بانک شیر دارای بخش مشاوره، گردآوری و آماده سازی شیر یعنی همان پاستوریزه کردن ماست و مادرانی که تمایل به اهدای شیر خود دارند پس از آزمایشات سلامت و مشاوره‌های لازم در منزل و یا مراجعه به مرکز نسبت به دوشیدن شیر جهت اهدا به بانک اقدام می‌کنند تا فرایند‌های پزشکی و سلامتی آن انجام تا در نهایت تغذیه معجزه آسایی برای نوزادان به ویژه نوزادان نارس شود. 
وی گفت: شیر خشک برای نوزادان به ویژه نوزاد نارس اصلا مناسب نیست و باعث مشکلات و بیماری‌هایی در نوزاد می‌شود که حتی ممکن است جان او به خطر بیوفتد.

برچسب ها: شیر مادر ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.