رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب گفت: ۵ مرکز مداخله‌گر درمان در بخش زیبایی با حکم مراجع قضایی در این شهرستان پلمب شده است.

یوسف روستا رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب گفت: با دریافت گزارش مردمی و بررسی‌های نامحسوس کارشناسان این حوزه مبنی بر فعالیت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی در حیطه زیبایی از تزریق ژل بوتاکس و فیلر و تایید تخلف، با دستور دادستان و هماهنگی‌های با نیروی انتظامی از فعالیت آن‌ها جلوگیری و پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: این واحد‌های زیبایی، غیرمجاز و فاقد مجوز فعالیت و بدون صلاحیت حرفه‌ای و تحصیلات پزشکی بوده و توسط افراد سودجو با جعل عنوان پزشک برای مراجعان خود خدمات زیبایی انجام می‌دادند که محل فعالیت آنان پلمب و افراد خاطی به اتهام ایجاد موسسه پزشکی غیرمجاز و تهدید علیه سلامت عمومی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب بیان کرد: حفظ سلامت و امنیت عموم شهروندان جزو وظایف ذاتی دانشگاه علوم پزشکی بوده و در این قبیل موارد با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

روستا تاکید کرد: هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی بدون داشتن پروانه رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می‌شود محل کار آنها تعطیل و موسس آن به حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شود.

وی از مردم خواست تا برای انجام امور درمانی و زیبایی به مراکز مجاز، دارای پروانه طبابت، تابلو دار و دارای مجوز‌های قانونی مراجعه و در صورت مشاهده هرگونه مرکز غیرمجاز درمانی مراتب را به دانشکده علوم پزشکی میاندوآب اطلاع رسانی کنند.

میاندوآب از شهر‌های جنوبی آذربایجان‌غربی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.