مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: ۱۱۳ نفر که به دلیل جرایم غیرعمد و مالی دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند، با کمک‌های مالی ستاد دیه و نیکوکاران در چهار ماه گذشته از سال جاری از زندان‌های این استان آزاد شدند.

کریم‌الله محبوبی اُناری اظهار کرد: مجموع بدهی این زندانیان که امسال آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند، ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد و ۲۱۰ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۶۴۸ ریال بود که ۹۳.۸۲ درصد آن از محل گذشت شاکیان، اعسار و نقدینگی تامین شد. 

او افزود: برای فراهم کردن زمینه آزادی این ۱۱۳ نفر مبلغ یک هزار و ۷۸۰ میلیارد و ۴۰۴ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۷۷۹ ریال برابر با ۷۰.۰۹ درصد کل مبلغ از محل پذیرش اعسار با کمک دستگاه قضا و قاضیان پرونده‌ها و ۵۵۷ میلیارد و ۳۱۶ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۲۱۲ ریال برابر با ۲۱.۹۴ درصد کل بدهی از محل گذشت شاکیان فراهم گردید.

 مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل بیان کرد: ۵۴ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال برابر با ۲.۱۴ درصد مبلغ بدهی زندانیان از محل کمک‌های نقدی نیکوکاران به ستاد دیه استانی، ۳۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برابر با ۱.۲۷ درصد از محل کمک‌های ستاد دیه کشور و ۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برابر با ۱.۵۹ درصد نیز از سوی سایر ارگان‌ها تامین شد.

 او اضافه کرد: همچنین ۲۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برابر با ۱.۱۱ درصد مجموع بدهی از محل تسهیلات بانکی، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برابر با ۰.۰۸ درصد از محل کمک‌های نیکوکاران به ستاد دیه کشور و مبلغ ۴۵ میلیارد و ۳۵۸ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۶۵۷ ریال برابر با ۱.۷۹ درصد آورده نقدی خود محکومان بود.

محبوبی اُناری با اشاره به اینکه در حال حاضر پویش آزادی ۷۲ زندانی جرایم غیرعمد و مالی محبوس در زندان‌های استان با کمک اردبیلی‌های مقیم اصفهان در دست اجرا است، گفت: نیکوکاران نیک‌اندیش در صورت تمایل به مشارکت در این اقدام خداپسندانه می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب جاری ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ ستاد دیه اردبیل نزد بانک ملت و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ و یا شماره حساب جاری ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ نزد بانک ملی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ واریز نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.