استاندار اردبیل گفت: مسئولان و مدیران استان اردبیل متعهد به جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی و مزمن استان اردبیل هستند.

سید حامد عاملی در مراسم امضای تفاهمنامه احداث ۳۰۰ کلاس درس با مجمع خیران استان اردبیل، اظهار کرد: انسان‌های با فضیلت دارای دو شاخصه برجسته هستند که سعی می‌کنند عمر خود را وقف آلام درد دیگران قرار داده و در کنار آن در مسیر اعتلای علم گام بردارند.

 او تصریح کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز و حمایت از کودکان مستمند دارای هر دو شاخصه است و به صورت منسجم در طول سال سعی می‌کنند تا در کسب هر دو فضیلت گام‌های بلند و ماندگاری را بردارند.

استاندار اردبیل اهمیت احداث مدرسه برای تحصیل شایسته و آبرومند نسل آینده را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: در همین کلاس‌های درس انسان‌های بزرگ و مفیدی رشد پیدا کرده و نه تنها به کاهش هزینه‌های جامعه کمک می‌کنند بلکه خود مؤثر در مسیر تولید و اشتغال خواهند شد.

عاملی ضرورت تربیت نخبگان را در مسیر تولید ثروت و بهبود فرآیند اقتصادی آینده یادآور شد و افزود: هر قدر سطح آموزش افزایش پیدا کند به همان نسبت جامعه به مسیر رشد و بالندگی خود ادامه می‌دهد.

او رسالت مجمع خیران مدرسه‌ساز را در کنار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خطیر و دارای اهمیت عنوان کرد و ادامه داد: برای اینکه کار سراسر نور و خیر و برکت خیران به ثمر بنشیند باید زیرساخت‌های لازم را برای آنها مهیا کرده تا با منابع مالی پر خیر و برکت آنها مدرسه‌ای شایسته احداث و تحویل آموزش و پرورش شود.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از روز اول حضور در این استان پیگیر شاخص‌های توسعه استان در حوزه‌های مختلف بودیم که در اکثر این شاخص‌ها جایگاه استان اردبیل ۲۶ و ۲۷ کشوری بوده و به هیچ وجه رضایت‌بخش محسوب نمی‌شد.

او به کمبود ۲ هزار کلاس درس در استان به عنوان یک عقب‌ماندگی آزاردهنده اشاره کرد و گفت: باید یک‌هزار کلاس درس در اردبیل و یک‌هزار کلاس درس را نیز در سایر شهرستان‌های استان احداث کنیم تا این کمبود فضای آموزشی برطرف شود.

 عاملی اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز با یک هزار و ۷۰۰ کمبود تخت بیمارستانی روبه‌رو بوده که مصمم هستیم در کنار ۲ هزار تخت موجود، به این کمبود‌ها پاسخگو باشیم.

او احداث بیمارستان نجف زاده و یک‌هزار تختخوابی را با منابع ملی، فاینانس و ماده ۵۶ یادآور شد و بیان کرد: اخیراً یکی از خیران نیز ساخت بیمارستان تخصصی ۲۰۰ تختخوابی قلب را در اردبیل شروع کرده است.

عاملی به کمبود بزرگراهی نیز اشاره کرد و گفت: ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در استان داشتیم که مصمم شدیم به همین میزان بزرگراه جدید راه‌اندازی کنیم که در این زمینه ساخت و توسعه ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه شروع شده و قرار است ۵۲ کیلومتر نیز در سال‌های آینده اجرایی شود.

رئیس شورای اداری استان به رفع کمبود آب، برق و گاز در استان اشاره کرد و افزود: در حوزه تولید و اقتصادی نیز بسیاری از عقب‌ماندگی‌های مزمن تاریخی را رفع کردیم چرا که ما متعهد به خدمت به مردم و انجام مسئولیت هستیم تا کاستی‌ها و کمبود‌ها جبران شود.

 او یادآور شد: از مهرماه بساط مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز در استان برچیده می‌شود و با استفاده از ظرفیت خیران سعی خواهیم کرد تا کلاس‌های درس جدید را نیز راه‌اندازی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.