رئیس شبکه دامپزشکی فاروج گفت: ۲۵ تن مکمل خوراک طیور فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای در یکی از کارخانه‌های خوراک دام و طیور شهرستان فاروج توقیف شد.

 دکتر سید شاهین احمدی با بیان اینکه دامپزشکی بر سلامت فرآورده خام دامی نظارت می‌کند، افزود: با هماهنگی‌های لازم ۲۵ تن مکمل خوراک طیور به صورت موقت توقیف و از همه محموله‌های موجود نمونه برداری و به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد.
وی در ادامه گفت: دامپزشکی در چارچوب وظایف قانونی، بر روند تولید روزانه کارخانه‌های موجود نظارت و تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار است و کارشناسان این شبکه به صورت مستمر بر فعالیت‌های کارخانه‌های خوراک دام و طیور شامل تمامی مراحل تهیه مواد اولیه، نگهداری، حمل و نقل، تولید، توزیع و عرضه را برابر ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی مورد بررسی وارزیابی قرار می‌دهند.
همه تولید کنندگان خوراک دام و طیور برای استفاده از انواع افزودنی‌ها و مکمل‌های دارویی و غذایی باید از داشتن پروانه ساخت محصولات خریداری شده مطمئن شوند و پس از اخذ مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی نسبت به حمل و نقل آن اقدام می‌کند.

برچسب ها: دامپزشکی ، فرآورده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.