فرماندار مهران با بیان اینکه ظرفیت کافی در شهر و پایانه مرزی برای پارک خودرو‌های شخصی زوار اربعین پیش‌بینی شده است، گفت: ۱۲۰ موکب در مرز، پایانه و شهر مهران برای خدمات‌رسانی به زوار طی روز‌های آینده برپا خواهد شد.

علی‌عباس شفیعی اظهار کرد: در شهرستان مرزی مهران در آستانه برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی، همه امکانات و شرایط برای استقبال از زوار و میزبانی زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آماده است.

وی با بیان اینکه در مرز مهران قبل از میدان اربعین یک واحد پارکینگ با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار خودرو در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: پارکینگ‌های اربعین شماره یک و ۲، پارکینگ‌های خصوصی در سطح شهر مهران و همچنین پارکینگ‌های متعلق به سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف نیز برای پارک خودر‌های شخصی زوار در نظر گرفته شده است.

فرماندار مهران با بیان اینکه بر اساس برآورد انجام شده ظرفیت پارک بیش از ۲۸۰ هزار خودرو در مهران فراهم شده است، گفت: زوار عزیز اربعین حسینی در صورت امکان برای تردد به سمت مهران، از خودرو‌های شخصی استفاده کنند که مشکلی در سیستم حمل و نقل عمومی ایجاد نشود و ناوگان اتوبوسی توان و ظرفیت جابجایی زوار اربعین را داشته باشد.

شفیعی با اشاره به سازمان‌دهی، سامان‌دهی و جانمایی موکب‌های اربعین بر اساس برنامه‌ریزی ستاد اربعین استان، گفت: برای روز‌های آینده حدود ۱۲۰ موکب در مرز، پایانه و شهر مهران برای استقبال و پذیرایی از زوار بر اساس زمان بندی مشخص شده و به تناسب جمعیت زوار برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۲ هزار متر مربع سایبان برای تسهیل و آرامش زوار در مرز مهران ایجاد شده است، تصریح کرد: ۱۵ میلیون قوطی آب معدنی و بسته بندی در سوله‌ها و سردخانه‌های مهران دپو و بیش از ۱۲۰ هزار قالب یخ برای استفاده زائران حسینی با توجه به گرمای هوا انبار شده است.

فرماندار مهران با اشاره به اینکه مه‌پاش‌ها، جت فن‌ها و همه امکانات خنک کننده در مرز مهران برای زائران مهیا شده است، افزود: بیش از ۹۰ گیت‌ها و دروازه ورود و خروج زوار اربعین به سمت مرز عراق پیش بینی شده و در زمانی‌که جمعیت زوار در مرز به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در روز برسد، تعداد این گیت‌های خروجی به ۱۲۰ گیت افزایش خواهد یافت.

شفیعی با تاکید بر اینکه پایانه مسافری برکت نیز در حوزه حمل و نقل عمومی آماده خدمات رسانی به زوار است، خاطرنشان کرد: کمیته‌های مختلف ستاد اربعین استان نیز آماده هستند که خدمات خود را به انبوه زائرین عزیز ارائه کنند.

برچسب ها: اربعین ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.