میرشکار گفت: برخی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه محیط زیست شناسایی شده که می‌توانیم با کمک آنها حفاظت بهینه از محیط زیست داشته باشیم.

داود میرشکار مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در شهرستان ایذه گفت: به کارگیری شرکت‌های دانش بنیان در کمک به محیط زیست نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند.

او با تاکید بر اهمیت فناوری‌های نوین در حفاظت و پایش مناطق تحت مدیریت محیط زیست افزود: نخستین عملیات بیولوژیکی بذرپاشی مناطق دچار آتش‌سوزی خاییز در بهبهان به وسیله پهپاد چند روز پیش انجام شد که نمونه‌ای از به کار گیری فناور‌های نوین در محیط زیست استان به شمار می‌رود.

آقای میرشکار ارتقای سطح پایش، پیشگیری و حفاظت از محیط زیست را با استفاده از روش‌های دانش بنیان مهم خواند و اضافه کرد: استفاده از روش‌های بیابان‌زدایی و کاهش ریزگردها، استفاده از پهپاد‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه در پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها، ایجاد سامانه‌های نظارتی و پایش در محیط زیست از جمله اقداماتی است که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در توسعه محیط زیست پاک و پایدار در آن اثر بخش باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در حوزه حفاظت از محیط زیست، تامین نیرو، خودروی مورد نیاز و پاسگاه از جمله نیاز‌های مهم به شمار می‌روند، اما با وجود اعتبارات محدود در این حوزه، اما پیگیری‌های متعددی به منظور تامین آنها انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.