فرماندار رشت با بیان اینکه درحال حاضر ۶۰ روستای شهرستان رشت فاقد آب شرب سالم است گفت: ۱۹ درصد اعتبارات شهرستان رشت امسال افزایش یافته است.

کیا عاشوری امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت با مقاسیه دستاورد‌های بعد از انقلاب با قبل از آن، گفت: وضعیت زیرساخت‌ها، راه‌های روستایی، سطح تحصیلات، برق، آب شرب، بهداشت، اجتماعی و فرهنگی در طول این ۴۵ سال با وجود تهدیدات، تحریم‌ها و تنش‌ها قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و رشد چشمگیری بافته است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه بنابر گزارش‌ها میزان درآمد ما ۳ هزار همت بوده که ۲ هزار همت صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود، افزود: درک درست از اقتضائات مهم است، با این شرایط امروز نظام و تحریم‌هایی که وجود دارد، امسال ۴۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان رشت پیش بینی شده است. 
وی گفت: مجموع اعتبارات کم نیست و در طول این سه سال بر اساس اولویت‌ها و نیاز‌های اصلی تخصیص اعتبار صورت گرفت، پسماند در سنوات قبلی با اینکه از اهمیت کشوری برخوردار است، اما متاسفانه جزو اولویت‌های اصلی نبود، علاوه بر این احیا و نجات گوهررود و زرجوب از جمله کار‌های ماندگار در تاریخ استان خواهد بود که به حمایت‌های بیشتری نیاز دارد.

عاشوری بیان کرد: بخشداران نسبت به موضوع تفکیک زباله از مبدا اهتمام داشته باشند، حتما در مسیر راه‌های روستایی سطل‌های زباله تعبیه شده و زباله مدیریت شود. در شهر‌ها هم شهرداران توجه و دقت ویژه‌ای نسبت به مدیریت پسماند داشته باشند.

فرماندار رشت در خصوص اعتبار تخصیصی به شهرستان در سالجاری تصریح کرد: سال گذشته اعتبار تخصیصی ۳۴۱ میلیارد تومان بوده که امسال با رشد ۱۹ درصدی به ۴۰۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.
رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت بیان کرد: این اعتبار در مقایسه با گستره جغرافیایی شهرستان رشت به عنوان مرکز استان و تمرکز و استقرار ادارات کل، بیمارستان‌ها، جمعیت ثابت و شناور قابل توجه نیست، علاوه بر این گیلان و رشت با وجود سهولت دسترسی و جاذبه‌های گردشگری همواره مقصد گردشگران بسیاری است.
وی با بیان اینکه دهیاران و شهرداران نسبت به موضوع ساخت و ساز‌های بی رویه باید نظارت دقیق داشته باشند، افزود: متاسفانه در برخی مناطق شاهد ساخت و ساز‌های بی رویه هستیم که بخشداران و دهیاران و شهرداران باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند. 
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه علی رغم تمام تلاش‌ها در تامین زیرساخت‌های لازم، اما در برخی مناطق ضعف‌هایی وجود دارد که درصدد رفع آن هستیم، گفت: در حال حاضر ۶۰ روستای فاقد آب شرب سالم داریم، در حالیکه آب آشامیدنی سالم از اولویت‌های ما بوده است، همچنین تامین انرژی برق از دیگر پروژه‌های مهمی بود که سال گذشته اقداماتی انجام گرفت.
عاشوری ادامه داد: قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتی (ع) از اعتبارات خود، ۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین آب اختصاص دادند، این موفقیت‌ها باید منعکس شود تا زمینه شور و نشاط و امیدآفرینی در جامعه فراهم شود.
وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این بود که اعتبار پیش بینی شده را به صورت عادلانه توزیع کنیم، اولویت هم با پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت ۵۰ درصد به بالاست. 
فرماندار رشت احیای رودخانه‌های رشت را مهم دانست و ادامه داد: احیای این دو رودخانه بسیار حیاتی و مهم است، تاکنون اقداماتی هم توسط محیط زیست انجام گرفته، اما باید اقدامات علمی و پویا باشد تا نتیجه آن رودخانه‌ای باشد که روزی مردم در آن ماهی صید می‌کردند.
عاشوری گفت: از مجموع اعتبار امسال ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبارات استانی بوده، ۱۴۵ میلیاردتومان اعتبارات متوازن و ۷۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات نمایندگان مجلس، ۶ میلیارد تومان اعتبار هم برای بخش تعمیر و تجهیز اختصاص یافته است. برخی از اعتبارات استانی منع قانونی دارند و برای برخی پروژه‌ها باید از محل اعتبارات متوازن تخصیص دهیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم با توجه به شرایط و اقتضائاتی که وجود دارد، این اعتبارات را عادلانه و با اولویت پروژه‌های نیمه تمام توزیع کنیم.

برچسب ها: اعتبارات ، اب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.