مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس از اعلام فراخوان ۱۷ جایزه علمی و بورس تحصیلی در این استان خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام در این فراخوان تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ است.

حبیب شریف به تشریح این جوایز علمی و بورس‌های تحصیلی پرداخت و افزود: اولین جایزه و بورس تحصیلی امید در حوزه نجوم، اخترفیزیک و کیهان‌شناسی است که این جایزه به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که یکی از گرایش‌های نجوم، اخترفیزیک و کیهان‌شناسی دانشگاه شیراز را جهت ادامه تحصیل خود انتخاب کنند، اهدا می‌شود.

او افزود: اولین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور عزت‌الله رئیسی‌اردکانی در زمینه آب نیز از دیگر این جوایز است که این جایزه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه آب-زمین‌شناسی تعلق می‌گیرد.

شریف ادامه داد: بورس تحصیلی نیز بر اساس سوابق آموزشی، پژوهشی و نوآوری به ۳ نفر ازدانشجویان آب ـ زمین‌شناسی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشور که حداقل تا پایان شهریور ۱۴۰۳ دانشجو باشند، تعلق می‌گیرد.

او همچنین اولین جایزه پژوهانه دکتر حسین موحدان در زمینه بیماری خشکی چشم را از دیگر جوایز این فراخوان اعلام کرد و گفت: این پژوهانه به اساتید و دانشجویان علوم پایه و بالینی مقاطع تحصیلات تکمیلی و دستیاری که برترین طرح تحقیقاتی را به کارگروه داوری پژوهانه ارسال نمایند، اختصاص خواهد یافت.

به گفته مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس، اولین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور عبدالوهاب البرزی در زمینه بیماری‌های عفونی هم از دیگر جوایز این فراخوان است که این جایزه ویژه دستیاران تخصصی و فوق‌تخصصی رشته‌های مختلف پزشکی سراسر کشور است که دارای پژوهش کاربردی موثر در زمینه‌های بیماری‌های عفونی در دوره دستیاری هستند.

شریف با بیان اینکه سومین جایزه علمی و بورس تحصیلی دکتر فرح پیرویان در زمینه قلب اطفال از دیگر جوایز این طرح است، گفت: این جایزه به کلیه دانشجویان فوق تخصص بالینی قلب اطفال که دارای تحقیقات و یا فعالیت‌های علمی برجسته‌ای باشند، اهدا می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس، سومین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور علی‌محمد هنجنی را از دیگر جوایز عنوان کرد و افزود: این جایزه به کلیه پزشکان، متخصصان و پرستاران فعال در زمینه قلب و عروق (شامل داخلی قلب، جراحی قلب، بیهوشی قلب و قلب اطفال) که تحقیق، درمان یا آموزش برجسته‌ای انجام داده‌اند، اهدا خواهد شد.

او تصریح کرد: سومین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور داریوش مولا هم به دانشجویان تحصیلات تکمیلی مستعد یا دانش‌آموختگان رشته مهندسی شیمی که حداکثر سه سال از زمان فراغت از تحصیل آنها گذشته و صاحب ایده‌های نوآورانه و اجراشده یا دارای پژوهش‌های کاربردی ارزشمند در زمینه محیط‌زیست باشند، اهدا می‌شود.

به گفته شریف، چهارمین جایزه علمی و بورس تحصیلی و حمایت از تولیدات بیوتکنولوژی پروفسور فریدون مهبودی به دانشجویان برگزیده، دکترای بیوتکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی پزشکی و دکترای سایر رشته‌ها یا فارغ‌التحصیلان سه سال اخیر دانشگاه‌های داخل و یا خارج از کشور که در زمینه تولید دارو‌های بیوتکنولوژی فعالیت قابل توجهی داشته‌اند، اهدا خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرورش فارس بیان کرد: چهارمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور محمدهادی ایمانیه (استاندار فارس) نیز به دانشجویان و یا دانش‌آموختگان ممتاز دوره عالی سلامت عمومی (MPH) از دانشگاه‌های کشور که حداکثر سه سال از زمان فراغت از تحصیل آنها گذشته و بیشترین اثرگذاری و مسئولیت‌پذیری را در حوزه بهداشت و سلامت جامعه داشته باشند، اعطا می‌شود.

او بیان کرد: پنجمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور کرامت‌الله ایزدپناه هم به دانشجویان یا دانش‌آموختگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی سراسر کشور در زمینه بیماری‌شناسی گیاهی که حداکثر دو سال از زمان فراغت از تحصیل آنها گذشته باشد و دارای پژوهش‌های کاربردی موثر یا انتشارات علمی معتبر در سطح ملی یا بین‌المللی باشند، اهدا می‌شود.

به گفته شریف، پنجمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور مرتضی خوشخوی زهتاب به دانش‌آموختگان و دانشجویان برگزیده کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌های سراسر کشور که دارای پژوهش‌های برتر در زمینه گرایش‌های مختلف علوم باغبانی هستند، اهدا خواهد شد.

او بیان کرد: پنجمین جایزه کارآفرینی و بورس تحصیلی پروفسور علی‌نقی مصلح‌شیرازی به برترین طراح کسب و کار (BP) که موجب خلق ثروت و اشتغال پایدار در کشور شود، تعلق خواهد گرفت.

مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس گفت: پنجمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا امیدبیگی نیز به مخترعین، دانش‌آموختگان یا دانشجویان برگزیده مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌های سراسر کشور که حداکثر سه سال از زمان فراغت از تحصیل آنها گذشته و دارای پژوهش‌های کاربردی باشند، اهدا خواهد شد.

او تصریح کرد: پنجمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا ملک‌زاده هم به دانشجویان برگزیده مقاطع مختلف دانشگاهی از سراسر کشور که دارای اثرگذاری آموزشی، پژوهشی، درمانی و یا کارآفرینی در زمینه بیماری‌های گوارش و کبد هستند، اهدا می‌شود.

به گفته شریف، ششمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور علیرضا سپاسخواه در زمینه مهندسی آب، به صاحبان ایده‌های نوآورانه و اجراشده یا پژوهش‌های کاربردی در زمینه کاهش مصرف آبیاری در کشاورزی برای حفاظت و پایداری منابع آب اهدا خواهد شد.

او با بیان اینکه ششمین جایزه کارآفرینی و بورس تحصیلی غلامرضا ذوالانواری در رشته‌های فرش و صنایع دستی نیز به فعالان و اثرگذاران حوزه فرش و صنایع دستی اهدا می‌شود، افزود: هفتمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور سیدحبیب فیروزآبادی به دانشجویان برگزیده دکترای شیمی آلی یا شیمی آلی-پلیمر شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسر کشور اهدا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد خیران نخبه‌پرور فارس در پایان گفت: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ فرصت دارند به سایت مجمع خیران http://shiraz-feca.ir مراجعه کنند. مجمع خیران نخبه‌پرور استان فارس در شیراز، بلوار شهید چمران، ابتدای بلوار شاهد، باغ مهر جوان واقع شده است و شماره‌های ۰۷۱۳۶۲۴۲۹۱۸ و ۰۹۳۰۵۲۸۸۵۱۶ پاسخگوی سوالات متقاضیان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار