مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پنج هزار مترمربع از اراضی کشاورزی همدان با هدف اجرای قانون حفظ کاربری به چرخه تولید بازگشت.

فرهنگ زمانی گفت: ۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز با هدف اجرای قانون حفظ کاربری اراضی و باغی در زمین‌های کشاورزی همدان تخریب شد.

او گفت: این ساخت و ساز‌های غیرمجاز به مساحت تقریبی ۱۹۵ مترمربع بنا، ۴۸۰ متر به طول دیوارکشی، ۸۰ مترمربع محوطه سازی، ۳۰ متر مربع تراس، ۱۰ متر مربع آلاچیق و ۳۰۰ مترمربع پایه ریزی بتن در اراضی زراعی و باغی روستا‌های سنگستان و آبشینه شهرستان همدان قرار داشت.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: این ۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها «تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳» در اراضی کشاورزی به مساحت تقریبی چهار هکتار و به ارزش حدود ۱۵۰ میلیارد ریال تخریب شد.

زمانی گفت: این عملیات قلع و قمع با دستور مقام قضایی و با حضور نماینده دادستان و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان انجام شد.

او گفت: شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ‌هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.