تحلیلگر بازار سرمایه گفت: خارج شدن شاخص کل از کانال صعودی میان مدت نشانه‌های صعودی را کمرنگ می‌کند و چنان چه حمایت نشود، احتمالا شاهد منفی‌های بیشتر خواهیم بود.

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۱۷۵ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش ۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۶۸ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر منفی در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: خارج شدن شاخص کل از کانال صعودی میان مدت و رسیدن به ناحیه ۲.۰۵۰.۰۰۰ نشانه‌های صعودی را کمرنگ می کند و چنان چه در همین حوالی حمایت نشود، احتمالا شاهد منفی‌های بیشتر خواهیم بود. ولی چنانچه بورس حمایت شود، می توان به اهداف بالاتری دست یافت.

شاخص کل

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است نیز حرکتی شبیه به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۶۹۵ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود ۵.۵ درصدی، در پایان هفته به تراز ۶۵۷ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: شاخص هم وزن بیشتر از شاخص کل کاهش داشت و به محدوده حساس ۶۶۰ هزار واحد رسیده و چنانچه حمایتی صورت نگیرد، به مانند شاخص کل احتمالا شاهد اعداد پایین تری خواهیم بود.

شاخص کل هم وزن

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار