پیشکسوت پرسپولیس گفت: تقریبا ۱۰ بازیکن هستند که مبالغ قراردادشان بالا است و آنها به فوتبالمان آسیب می‌زنند.

حمید استیلی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره رقم‌های نجومی در بازار نقل و انتقالات و مشکلات زیر ساخت‌ها و نداشتن ورزشگاه استاندارد اظهار کرد: ما زیرساخت‌های لازم  را  در فوتبالمان نداریم، اما متاسفانه روز به روز رقم قرارداد‌ها بیشتر می‌شود و این موضوع به فوتبالمان  در آینده آسیب می‌زند. وقتی تیمی یک استادیوم شخصی  ندارد و تهران با این وسعت ۲ ورزشگاه آزادی و تختی را دارد. ورزشگاه آزادی هم قرار نیست بازی‌ها برگزار شود و در استادیوم تختی قرار است بازی‌ها را برگزار کنند، چون زیر ساخت‌ها برای باشگاه‌ها فراهم نیست، اما متاسفانه هر سال شاهد افزایش مبلغ قرارداد‌ها هستیم. این افزایش مبالغ قرارداد‌ها باید همسان با حرفه‌ای شدن تیم‌ها و زیر ساخت باشگاه‌ها شکل بگیرد. متاسفانه این موضوع به فوتبال پایه آسیب می‌زند و همه تیم‌ها به سمت نتیجه گیری می‌روند و این باعث می‌شود بازیکنان جوان بیرون بمانند.

استیلی درباره اینکه مبالغ بالایی در نقل و انتقالات به بازیکنان داده می‌شود و برخی از تیم‌ها نمی‌توانند در این بازار با تیم‌های متمول رقابت کنند، گفت: شاید یکسری از بازیکنان خاص دارند که مبالغ بالا می‌گیرند که به ۱۰ نفر هم نمی‌رسند و همه فوتبالیست‌ها نیستند. همین ۱۰ نفر به فوتبالمان آسیب می‌زنند. بازیکنان و مربیان در تیم پرسپولیس بزرگ می‌شوند. بازیکنان و مربیان زیادی به پرسپولیس آمدند و رفتند، اما این تیم قهرمان می‌شود، چون هواداران سرمایه اصلی سرخپوشان هستند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه بازیکن زیر ۲۳ سال در فوتبالمان کم داریم، گفت: بله ما بازی‌های المپیک را می‌بینیم حسرت می‌خوریم که تیم ملی امید ما در این رقابت‌ها نیست. تیم‌های ما نتیجه گرا هستند و به جوانان میدان نمی‌دهند و آنها دنبال این هستند که نتیجه بگیرند و بازیکن جوان بیرون می‌نشیند و اکنون می‌بینم که میانگین سنی تیم ملی  فوتبال ما بالا است، چون نتوانستیم بازیکن جوان را وارد باشگاه‌ها کنیم تا بازی خوبی انجام بدهد. تیم ملی اسپانیا را دیدید که بازیکن ۱۶، ۱۷ ساله در این تیم بازی می‌کند، چون یامال در بارسلونا ۵۰ بازی کرده است و از لحاظ ذهنی و روانی  آماده شده است  و در  تیم ملی اسپانیا بازی می‌کند. مربیان ما به خصوص مربیان لیگ برتری باید شجاعت این را داشته باشند که بتوانند از بازیکنان جوان استفاده کنند.

او درباره حضور گاریدو و انتقادات هواداران پرسپولیس از نقل و انتقالات پرسپولیس گفت: امسال هم یکسری بازیکن خوب از پرسپولیس رفتند و قطعا جایگزین هم برای آنها می‌آیند. یکسری از بازیکنان بدانند که در پرسپولیس بزرگ شدند و خیلی خوب است که با احترام بیایند و بروند و باعث این نشوند که هواداران ناراحت شوند.

استیلی درباره انتقال رامین رضاییان به استقلال گفت: رامین بازیکن من در تیم راه آهن بود و همیشه با من مشورت می‌گرفت. من خواستم با او صحبت کنم، چون این بازیکنان باید بدانند که همه چیز مسائل مالی نمی‌شود و باید حواسشان به مردم باشد که آسیب نبینند. فقط خواستم  رضاییان را نصیحت اش کنم که در انتخاب باشگاهش دقت کند که خودش تصمیم گرفت که به استقلال برود و هر جا می‌رود موفق باشد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره حضور اسکوچیچ در تیم فوتبال تراکتور بیان کرد: من به اسکوچیچ تبریک می‌گویم و در تیم ملی به خوبی با این مربی رفتار نکردند و خوشحالم که به تیم پرطرفدار تراکتور برگشته است. امیدوارم در این تیم موفق شود. اسکوچیچ برای تیم ملی کشورمان خیلی زحمت کشید و زمانی که ناامید بودیم که به جام جهانی برویم باعث شد که ما به جام جهانی برویم.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار