رئیس مرکز آموزش‌های فنی وحرفه‌ای زرند گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از جوانان در زرند آموزش‌های فنی و مهارتی را فرا گرفته اند.

مهرداد مداحی نژاد به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی، ضمن تشریح فعالیت‌ها و اقدامات شاخص این مرکز طی امسال  از فراگیری آموزشی بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ نفر از جوانان زرندی متقاضی مهارت آموزی به همت بخش دولتی و خصوصی خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی وحرفه‌ای، اثرگذاری آن در ایجاد اشتغال پایدار و رسالت مهم سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای در توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی ماهر افزود: مرکز فنی وحرفه‌ای شهرستان زرند همانند سال‌های گذشته در اکثر سامانه‌های آموزشی سازمان، شامل: بخش مراکز ثابت و تیم‌های سیار روستایی و شهری، آموزش سربازان وظیفه و زندانیان و آسیب دیدگان اجتماعی و شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و صنوف موفقیت‌های خوبی داشته و با تلاش مربیان و کارکنان سختکوش این مرکز از ابتدای سال بیش از نیمی از تعهدات آموزشی را انجام داده است.

رئیس مرکز آموزش‌های فنی وحرفه‌ای شهرستان زرند بیان داشت: به منظور توسعه مهارت آموزی و استفاده از همه ظرفیت‌ها، هم اکنون آموزش‌های فنی مهارتی در سطح شهرستان، ۳۴ حرفه آموزشی در بخش دولتی و تعداد ۶۳ آموزشگاه آزاد به صورت خصوصی براساس نیاز جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه مهارت گفت: انجام نیاز سنجی شغلی بازار کار در بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی و صنوف به صورت علمی و دقیق کمک شایانی در کاهش نرخ بیکاری و سردرگمی جوانان جویای کار خواهد کرد.

مداحی نژاد افزود: بسیاری از جوانان ما بدون آگاهی از وضعیت‌های موجود اشتغال و کارآفرینی شهرستان بی هدف به تحصیلات خود ادامه می دهندو پس از فراغت از تحصیل، به دلیل نبود نیاز بازار کار به تخصص و مهارت و مدرک تحصیلی آن ها، شاهد نارضایتی از وضعیت اشتغال آنان هستیم و بدون شک با تدوین  سند توسعه مهارت و نهایی شدن این سند که با همکاری کلیه دستگاه‌های آموزشی و بنگاه‌های اقتصادی تدوین می شود، شاهد نظم بهتر در اشتغال جوانان بومی خواهیم بود.

سید رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند هم با قدردانی از تلاش مجموعه فنی و حرفه‌ای در آموزش جوانان جویای کار گفت: خوشبختانه بخش قابل توجهی از جوانان آموزش دیده در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند جذب بازار کار شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار