رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی پروژه مهر کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد گفت: فعالیت ستاد پروژه مهر در استان برای بازگشایی باشکوه مدارس آغاز شده و تا ۱۵ مهر امسال ادامه دارد.

ولی موسوی در تشریح فعالیت‌های ستاد پروژه مهر ویژه بازگشایی باشکوه مدارس کهگیلویه و بویراحمد برای سال تحصیلی جدید ۱۴۰۳-۱۴۰۴ گفت: ستاد پروژه مهر دارای ۹ کارگروه است که در سطح استان، شهرستان‌ها، مناطق و مدارس تشکیل و جلسات درون سازمانی کارگروه‌ها برابر دستورالعمل و شرح وظایف اعضا تشکیل و برنامه‌های پیش‌بینی شده عملیاتی می‌شود.

او افزود: پروژه مهر باید نشاط، شادابی و امید به آینده روشن را در ذهن دانش‌آموزان و فرهنگیان تبیین و جلوه زیبایی از مدرسه و کلاس درس را برای تک‌تک معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان تداعی کند.

موسوی شعار پروژه مهر سال تحصیلی جدید را همه یکصدا ایران، مدرسه قوی ایران قوی عنوان کرد و ادامه داد: پروژه مهر اولویت اصلی آموزش وپرورش برای بازگشایی باشکوه مدارس در مهر ۱۴۰۳ است و آموزش وپرورش از همه ظرفیت‌ها برای بازگشایی مطلوب مدارس استفاده خواهد کرد.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی پروژه مهر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امسال تا پایان مردادماه باید وضعیت کلاس‌های درس و ابلاغ معلمان باید کاملا مشخص باشد چرا که کلاس بدون معلم، خط قرمز آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی آتی است.

او به ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: در مجموع در مقطع ابتدایی ۹۱ هزار و ۵۵۱ دانش‌آموز در سطح استان داریم که از این تعداد تاکنون ۸۴ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند و پیگیری‌ها تا پایان ثبت‌نام همه دانش‌آموزان ادامه دارد.

موسوی: شرط ثبت‌نام کتاب، ثبت‌نام قطعی دانش‌آموز در سامانه سیدا است تا اطلاعات دانش‌آموز در سامانه ثبت کتب درسی بالا بیاید.

او با بیان اینکه سامانه برای دانش‌آموزان پایه‌های ورودی، اول دبستان، هفتم، دهم و میان پایه‌ها هم اکنون فعال و ثبت سفارش کتب در حال انجام است و تا ۱۰ شهریورماه ادامه دارد، تصریح کرد: به مدیران مدارس و والدین توصیه می‌شود ثبت سفارش کتب درسی به روز‌های پایانی موکول نشود تا انشاءالله در مهرماه هیچ دانش‌آموزی بدون کتاب نباشد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، تحقق اهداف نظام تعلیم وتربیت بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها و مردم میسر نیست که انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در این زمینه یاریگر آموزش وپرورش باشند چرا که این حق مردم است که تعلیم و تربیت فرزندان آنها در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.