رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه گفت: ۵ مدرسه نوساز به ظرفیت زیرساخت‌های آموزشی سال تحصیلی جدید شهرستان افزوده می‌شود.

فریدون فاطمی زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش با موضوع پروژه مهر افزود: برای شروع تحصیلی اقداماتی باید انجام شود که مهمترین آن ساماندهی مدارس است.
 
فاطمی زاده پیش بینی کلاس‌های درس، مدرسه و معلمین و ساماندهی فضا‌های آموزشی را از مهمترین برنامه ریزی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: ۳۴ مدرسه تخریبی در شهرستان کهگیلویه وجود دارد، و با آغاز سال تحصیلی ۵ مدرسه نوساز با ۳۵ کلاس اضافه خواهد شد که از این تعداد مدارس، دو مدرسه در شهر دهدشت است.
 
فاطمی زاده بیان کرد: سه مدرسه شاهد دهدشت در شرایط و فضای نامناسبی بودند که با اضافه شدن ساختمان جدید خیر ساز به مدارس دهدشت تا حدودی این مشکل حل خواهد شد.
 
وی همچنین از افزایش ظرفیت مدارس شاهد خبر داد و گفت: بدلیل توسعه ظرفیت‌ها و تأمین عدالت آموزشی، اعضای ستاد شاهد حق همسایگی را برای دانش آموزان همان محله قرار دادند.
 
فاطمی زاده همچنین به راه اندازی مدرسه متوسطه دخترانه جدید اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی مناسبی در راستای عدالت آموزشی و طی ده روز، ۱۷۰ دانش آموز از مدارس غیر دولتی که بار مالی برای خانواده‌ها داشت، جذب کردیم.
 
وی تصریح کرد: این مدرسه از سال آینده بصورت شبانه روزی اداره خواهد شد تا دانش آموزان مستعد روستایی از خدمات خوب بهره‌مند شده و اسکان یابند.
 
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه ادامه داد: مدرسه شبانه روزی پسرانه با ۶۰ دانش آموز شروع به کار کرد که با شیوه نامه خاص خود ۳۶ دانش آموز روستایی در این مدرسه اسکان و اضافه شدند.
 
فاطمی زاده اظهار داشت: در مدارس روستایی با تعداد دانش آموز زیاد پایه‌های ششم تفکیک شد.
 
وی از مدیران دستگاه‌های مربوطه شهرستان خواستار خط کشی معابر نزدیک به مدارس، نظافت شهری، بر طرف کردن مشکلات گازی و برقی مدارس، نظارت بر بازار خیاطی‌ها، پوشاکی‌ها و نوشت افزار‌ها برای خرید لباس و تجهیزات دانش آموزان شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.